מסכת מתכת אפריקאית, עבודת בנין

מספר ברקוד#451031354

עשויה בעבודת בנין בסגנון 'מסכת השנ הב של בנין', נרכש על ידי הבעלים באפריקה בשנת 1960 בקירוב.
רוחב: 19 ס"מ.
גובה: 31 ס"מ.

(* מסכת השנ הב של בנין היא דיוקן פיסולי מיניאטורי עשוי שנ הב (שן פי ל) של אידיה, האיובה (המלכה האם) הראשונה של אימפרית בנין במאה ה-16, המסכה מעוצבת בצורת מסכה אפריקאית מסורתית. והיא חלק מסדרה של ארבע (או יותר) מסכות שנשדדו על ידי הבריטים מארמון אובה בבנין על ידי משלחת העונשים לבנין בשנת 1897.

שתי מסכות כמעט זהות נשמרות במוזיאון הבריטי בלונדון ובמוזיאון המטרופוליטן לאמנות בניו יורק. שתיהן מציגות פרצוף שליו של המלכה האם עונדת כיסוי ראש מחורז חרוזים, ענק עמוס חרוזים על צווארה, צלקת מודגשת על ידי שיבוץ ברזל על המצח, הכל ממוסגר על ידי נזר פתוח וצווארון של יצורים סמליים, כמו גם לולאות כפולות. בכל צד להצמדת התליון.

עד להשבתו בשנת 2022 לניגריה, למוזיאון לינדן בגרמניה הייתה מסכה כזו באוסף שלו. יתר על כן, ישנן גם מסכות דומות במוזיאון לאמנות בסיאטל ואחת באוסף פרטי חשוב.

הדוגמה של המוזיאון הבריטי בפרט הפכה גם לסמל תרבותי של ניגריה המודרנית מאז FESTAC 77, פסטיבל תרבות פאן-אפריקאי גדול שנערך בלאגוס, ניגריה בשנת 1977, אשר בחר כסמל רשמי העתק של המסכה שנוצרה על ידי Erhabor Emokpae.
ארהבור אמוקפה (Erhabor Ogieva Emokpae, נולד 9 במאי 1934 - ונפטר ב: 16 בפברואר 1984) היה פסל, צייר קיר, גרפיקאי וצייר ניגרי נודע שנחשב לאחד מחלוצי האמנות המודרנית בניגריה. כמה מיצירותיו הבולטות כוללות כאמור העתק ברונזה של מסכת השנ הב של המלכה אידיה ששימשה כסמל הרשמי של פסטיבל השחור ואפריקה העולמי השני לאמנויות ותרבות (FESTAC 77) - מתוך האגוזיפדיה).

תקופה: שנות השישים (1960-1970)
הערכה $500 - $600 * מחיר המכירה באדום כולל עמלת קונה ומע"מ נמכר ב: $226  (₪825)
Next Prev להגדלה לחץ על התמונה
צמיד תשלום אפריקאי (צמיד מנילה - Manilla Currency Bracelet), עשוי נחושת ראש גבר - פסל  'ברונזת בנין' 2 פעמונים אפריקאיים עתיקים ופעמון הודי דקורטיבי נוסף מסכת אלפון (Elephon) אפריקאית, נקראת גם מסכת אפה (Epa), של אנשי הירובה (Yoruba) זוג צמידים אפריקאים גדולים (צמידי חפתים) של אנשי הגורונסי (The Gurunsi people) מסכה אפריקאית עתיקה מסוג 'Bete/Guro face mask' מחוף השנ הב מסכה אפריקאית ישנה גדולה ויפה, משנות הששים או השבעים של המאה העשרים, עשויה עץ פסל אפריקאי עתיק של שבט היורבה (Yoruba Tribe) בדמות ראש אישה (Queen Mother Head) לאספני אמנות אפריקאית שבטית עתיקה - פסלון אפריקאי עתיק, עשוי עץ מגולף מעוטר פסל 'פטיש' (african fetish) אפריקאי עתיק מהמאה ה-19, עשוי עץ מגולף ברזל וזכוכית פסל 'פטיש' (african fetish) אפריקאי עתיק מהמאה ה-19, עשוי עץ מגולף מעוטר ברזל מסכה אפריקאית עתיקה של אנשי הדן (Dan People) מסכה אפריקאית עתיקה עשויה עץ מגולף וקש מסכה אפריקאית עתיקה עשויה עץ מגולף, בד, קונכיות ונוצות מסכת ריקוד אפריקאית עתיקה וגדולה של אנשי הדן (Dan People)