לימודי הערכה ושמאות של אומנות, חפצים עתיקים ותכשיטים


 
יריב אגוזי הוא מומחה בתחום האמנות, האספנות והעתיקות, ומרצה מיומן ומנוסה.
בית הספר שהקים בגלריה אגוזי בתל אביב מציע לימודי שמאות, אספנות והערכת יצירות אמנות ועתיקות, המתקיימים בהנחייתו של יריב אגוזי יחד עם מיטב המומחים בארץ.
 
 
 
 
 
 
 שמאות אומנות, הינו עיסוק בהערכת יצירות אומנות, חפצים עתיקים, תכשיטים ופרטי אספנות, הן לצרכי ביטוח והן להערכת נזקים.
הקורס ללימודי שמאות של  אומנות ועתיקות, פותח בבית הספר של גלריה אגוזי תל אביב, בסיועם של מומחים מעולם האומנות ונבנה על ידי מר יריב אגוזי, מומחה בעל וותק רב בתחומים אלו.
שמאי או מעריך אומנות עוסק בכל ההיבטים הביטוחיים החל מ הכנת ההערכה לפוליסה לשם הכיסוי של הרכוש האומנותי המבוטח, בהערכת נזקים ואמדנם לצורך תביעה כנגד גורם הנזק.
מרבית  השמאים הקיימים, הינם עוסקים עצמאיים, בעלי הכשרה מועטה אם בכלל, והם אלו המספקים כיום את שירותיהם לציבור הרחב ומיעוטם הינם עובדים של חברות ביטוח או שכירים בחברות שמאות.
 
כיום, החוק בישראל אינו מחייב את שמאי האומנות ברישוי כלשהו, לכן, במצב הקיים, יכול כל אדם להיות שמאי גם ללא הכשרה מתאימה. בזמן שמורכבות המקצוע, הידע הנדרש והנסיון הנצבר הדרוש משמאי בתחום הביטוח, הנם כאלה שלא יתאפשר לאדם לעסוק במקצוע ללא הכשרה מסודרת. כמו כן, סביר שחברת שמאים או חברת ביטוח תעדיף מראש להעסיק את אותם אלו שכן למדו בצורה מסודרת או לכל הפחות עברו הכשרה מקצועית בסיסית.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אנו מקווים, שאיגוד שמאי הביטוח בישראל יפעל בעתיד הקרוב לקידום חקיקה מוסדרת, אשר תחייב את העוסקים בתחום זה, להכשרה ורישוי מפוקח בתחום שמאות זה.
בבית הספר של גלריה אגוזי, אנו מקפידים על הרמה המקצועית הגבוהה ביותר הן של חומרי הלימוד והן של המרצים, במטרה להקנות לך את רמת הידיעות הרחבה והטובה ביותר במקצוע אותו בחרת ללמוד. הקורס הוא בהנחייה צמודה של מר יריב אגוזי ובשיתוף מיטב המומחים בישראל בתחומים השונים הנלמדים בקורסים השונים.
 
 
הקורס הבסיסי, מורכב מ: 27 מפגשים חד שבועיים, כל מפגש הנו בן 3 שעות והוא נערך ברובו בכתת הלימוד הממוקמת בטבורה של הגלריה, בין חלל התצוגה המרכזי לחנות התכשיטים העתיקים ובסמוך למחסני בית המכירות הפומביות הפועל בה, דבר המאפשר להציג בפני תלמידי הקורסים השונים חפצים, רהיטים, ציורים ועוד בהתאם לנושאי הלימוד.
 
 
 
אנחנו, בגלריה אגוזי, מאמינים בקשר הבלתי אמצעי עם החפץ, לכן במהלך הקורס יערכו לתלמידים גם סדנאות בהם ידרשו להפגין ידע ובקיאות בהערכה בפועל של חפצים ויצירות, על פי הידע והכלים שרכשו במהלך השיעורים הקודמים. 
 
 
 
 
 
 
 הנושאים הנלמדים בקורס המבוא הבסיסי הנם:
מבוא לעולם האומנות והאספנות, הבטים במסחר החל מפלטפורמות אינטרנטיות ועד למכירות פומביות, עקרונות הביטוח, השקעה באומנות, מבוא לאומנות ישראלית, תולדות האומנות, סגנונות באומנות, ציור, פיסול,רישום, גמולוגיה, ריהוט עתיק, אמייל, אומנות המזרח הרחוק, תכשיטים, שעונים, כלי כסף פורצלן, זכוכית, כלי כסף, שנהב, שטיחים ואריגים עתיקים, יודאיקה, בצלאל ופולקלור יהודי, ברונזה ומתכות לא אצילות, רסטורציה ושימור ועוד.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
סגל המרצים
צוות המרצים של גלריה אגוזי מונה את מיטב המומחים בתחומי האומנות והעתיקות, חלקם נחשבים לבולטים בתחומם בארץ, ביניהם אוצרי מוזיאונים וגלריות, סוחרי אומנות ועתיקות, אספנים שמאי חברות ביטוח, אמנים, משחזרים (רסטורטורים) מהוותיקים בתחום. כל ההרצאות בקורס הינן הרצאות פרונטליות המלוות במצגות דיגיטאליות מצולמות ובהדגמות מעשיות על חפצי אומנות, תכשיטים ועתיקות מאוספי הגלריה ובית המכירות הפומביות. בכל הרצאה מחולק לתלמידים תקציר נרחב ובו כל החומר שיועבר על ידי המרצה, מה שמייתר את הצורך לכתוב בזמן השיעור, והתלמידים מתפנים לחוות את השיעור מבחינה ויזואלית ומבחינה מעשית בסדנאות.
 
 
תעודות והסמכות
בית הספר של גלריה אגוזי מעניק הכוונה מקצועית לבוגריו המעוניניים להמשיך ולעסוק בתחומי הלימוד. עם סיום הלימודים תוענק לבוגרי המסלול תעודה רשמית של בית הספר להערכת אמנות ועתיקות של גלריה אגוזי.
 
 
 
אודות יריב אגוזי
יריב אגוזי עוסק בתחומי האומנות, האספנות והעתיקות משנת 1983, ומשנת 1991 ועד היום לימד באינספור בתי ספר ומכללות ללימודי אומנות והערכת עתיקות, וצבר ידע רב, הן כמומחה מוביל בתחום והן כמרצה מיומן ומנוסה. רבים מהעוסקים בתחומי המסחר, האוצרות, השמאות והערכת אמנות ועתיקות בארץ הינם תלמידים לשעבר של יריב אגוזי.