קורס אספנות ועתיקות


 
 
 
 
 בשנים האחרונות נפתחו מספר מוסדות לימוד בארץ קורסים ללימוד תחום האומנות, האספנות והעתיקות, הן כלימודי העשרה והן כלימוד מקצוע הערכה ושמאות מקצועית, קורסים הזוכים לפופולאריות הולכת וגואה הן בקרב אספנים וסוחרי אומנות והן בקרב חובבים מכל רחבי הארץ.
הקורסים השונים נבדלים זה מזה בהיקף וברמת החומר הנלמד, בחלק מהמוסדות מועברים הקורסים על ידי אנשי אקדמיה תוך שימת דגש על הפן ההיסטורי תרבותי ובחלק מהמוסדות מועברים הקורסים דווקא על ידי אנשי מקצוע הבאים ממרכז העשייה בתחומי האומנות והעתיקות, כגון סוחרי אומנות וותיקים, בעלי גלריות ואוצרי מוזיאונים, אספנים גדולים של אומנות ועתיקות, משחזרים מקצועיים ורסטוראטורים בעלי ניסיון ואפילו שמאים בכירים ומעריכי אומנות ועתיקות שמביאים איתם ניסיון מצטבר רב בעבודה בשטח וידע מעשי פרקטי שרכשו אחרי עשרות שנים בתחום.
 
 
 
 
 
מה בעצם לומדים בקורס אספנות, עתיקות והערכת אומנות?
 
בקורס ללימודי הערכה ושמאות של חפצי אומנות, עתיקות ותכשיטים עתיקים של גלריה אגוזי, מושם דגש דווקא על הפן המקצועי ומעשי יותר מאשר על הפן ההיסטורי תרבותי, אומנם בכל הרצאה ישנה סקירה של הרקע ההיסטורי אבל מרבית הלימוד מתמקדת דווקא בהיבט המעשי ומקצועי של הערכה ושמאות, החל מההבחנה בין יצירה מקורית לבין זיוף או העתק זול, דרך לימוד השפות הסגנוניות השונות באומנות, המאפיינים של כל תקופה, מי היו האמנים, המעצבים והיצרנים החשובים בכל מדינה וטכניקות ייצור ועיטור וכלה בכלים מעשיים להערכה כספית ואומנותית של חפצים עתיקים, פרטי אספנות שונים, אומנות פלסטית ודקורטיבית וכמובן תכשיטים.
 
בנוסף לכל אלה לומדים תלמידי הקורס גם על המגמות השונות בעולם המסחר באומנות ועתיקות, על זירות הסחר השונות כיום, מחנויות לעתיקות וגלריות לאומנות, דרך שווקי פשפשים ובתי מכירות פומביות וכלה בזירות מסחר מקוונות כדוגמת: ebay.
 
 
 
 
 
 
הקורס של גלריה אגוזי בתל אביב בהנחיית יריב אגוזי מבכירי סוחרי האומנות והעתיקות בארץ נערך בליבה של גלריה לאומנות, בצמוד לבית המכירות הפומביות הגדול הפועל בה ומול חנות לממכר תכשיטים עתיקים. עובדה זו מאפשרת לתלמידי הקורס, בכל שלב בקורס, ליישם הלכה למעשה את החומר הנלמד בקורס על אלפי הפריטים המוצגים סביבם, ומאפשרת גם למורים להדגים את החומר הנלמד על חפצי אומנות ועתיקות לרבות תכשיטים עתיקים רבים בזמן השיעור ובכך להעביר את החומר באופן לא אמצעי תוך שימוש בחפצים מקוריים בהם יכול כל תלמיד לגעת. הקורס מורכב מ-27 מפגשים (23 הרצאות בכיתת הלימוד המשוכללת ועוד 4 סיורים בבתים פרטיים של אספני אומנות ועתיקות שניאותו לפתוח את ביתם לתלמידי גלריה אגוזי ולארח אותם),
 
כמו כן בשל העובדה שגלריה אגוזי מקיימת בכל שבוע מכירה פומבית גדולה בה מוצעים למכירה מאות חפצי אומנות, פרטי עיצוב ואספנות, עתיקות ותכשיטים, מועברים לתלמידי הקורס סיורים מודרכים באוספים השונים לפני המכירה הפומבית, בהם הם נחשפים למאות פרטי ריהוט עתיק, שטיחים ואריגים עתיקים, ציורים ופסלים של מיטב האמנים בארץ ובעולם, כלי פורצלן עתיקים, כלי כסף עתיקים וכמובן חפצי יודאיקה ופולקלור יהודי, פרטי בצלאל ואומנות עתיקה מהמזרח הרחוק ועוד.
 
 
 
 
 
לאחר סיום הקורס, ניתנת לכל בוגר תעודת סיום של הקורס ללימודי הערכה ושמאות של גלריה אגוזי, בה מפורטים הנושאים שנלמדו במהלך הקורס המקיף. מרבית העוסקים בתחומי האומנות ועתיקות בישראל, בהם אספנים, סוחרים אוצרים ומשחזרים מקצועיים ? הינם תלמידים לשעבר של יריב אגוזי. כמו כן לבוגרי הקורס יש יתרון ברור להשתלב בעיסוק בתחומים אלה, כמעריכים ושמאים של חברות ביטוח, כעובדים בגלריות ובמוזיאונים, במסחר באומנות ובעתיקות ואפילו כבסיס ללימודי אוצרות או רסטורציה בהמשך דרכם המקצועית. לאחר סיום קורס המבוא הבסיסי עומד לבוגרי הקורס מגוון רחב של קורסי המשך (קורסי התמחות) בתחומי הלימוד השונים, קורס מתקדמים על כלי פורצלן, קורס יודאיקה, אומנות ישראלית, כלי כסף עתיקים או התמחות רק בתכשיטים עתיקים ועוד...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 למידע נוסף על הקורס ולהזמנת מקום להרצאת התרשמות חינם:  03-5277282 (אבישי שפירא בשלוחה 1) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
קורס לאספנים, שוחרי אמנות, עיצוב ועתיקות - בית הספר של גלריה אגוזי תל אביב