מכירה נבונה של כלי כסף עתיקים מעיזבונות, ירושות ואוספים פרטיים בישראל


אם יש ברשותכם כלים ישנים או עתיקים העשויים כסף, שברצונכם למכור, רצוי לא להיחפז ולא למכור אותם לסוחרי עתיקות משוק הפשפשים או לכל מיני סוחרים המפרסמים עצמם כקוני תכולות, אלה ישלמו עבור החפצים רק לפי ערכם במשקל הכסף וגם זה במקרה הטוב. רצוי להביאם לבית מכירות פומביות שיוכל להעמידם למכירה פומבית לכל המרבה במחיר. זכרו שלבית מכירות פומביות בהפוך מסוחר שקונה לעצמו יש אינטרס השזור בשלכם, ככל שהפריטים ימכרו במחירים גבוהים יותר בית המכירות ירוויח יותר (בתי מכירות פומביות גובים עמלה ממחיר המכירה (מחיר הפטיש) ולכן הם יעשו כל שביכולתם להשיג עבור בעלי הפריטים את המחיר הגבוה ביותר).

 

מומחה של בית המכירות הפומביות יבדוק את סוג הכסף ממנו עשוי הפריט (טוהר הכסף), יקבע את גילו (חדש מומש, ישן מאד או עתיק) במידת האפשר יזהה את הצורף או החברה אשר ייצרה את הפריטים, יאמוד את טיבם ואיכות הגימור והעבודה, יקח בחשבון פרמטרים אחרים כגון: ביקוש, נדירות ויופי הפריט ויתן לכם מחיר מומלץ שבו כדאי להתחיל במכירה פומבית כמחיר פתיחה וכמובן גם הערכה מה שווי הפריט בשוק החופשי.












במידה ותשאירו את כלי הכסף שלכם בבית המכירות הפומביות, החפצים יקוטלגו ויצולמו לקטלוג (מודפס ואינטרנטי) ויחשפו לקהל גדול הן של קונים פרטיים והן של סוחרים, מהארץ ומחו"ל שיציעו עבורם הצעות רכישה לפני ובערב המכירה עצמה, בית המכירות ירכז את ההצעות והזוכה יהיה מציע ההצעה הגבוהה ביותר.






השקיפות של מכירה דרך בית מכירות פומביות מאפשרת לכם, בעלי הפריטים, לעקוב בזמן המכירה הפומבית (הן באולם המכירה והן דרך האינטרנט בשעת המכירה) אחר תהליך המכירה בפועל, ולוודא בכמה נמכרו הפריטים שלכם, כך שלא תרגישו שמכרתם לסוחר ממולח פריט נדיר ובעל שווי גבוה במחיר נמוך מידי או בעבור נזיד עדשים.

כמו כן בשל השקיפות של בית המכירות והקטלוג המפורסם מטעמו, מחוייב בית המכירות לפרסם לציבור מידע אמין ובדוק לגבי כל פריט (מקוריותו, טוהר החומר, שנת היצור או תקופה, שיוך לסגנון, שם היצרן או האמן, מצבו, תיקונים, חוסרים וכולי) אחרת תקום לקונה עילת החזרה ולכן כל המידע שיספק בית המכירות עבור הקונים לגבי הפריטים שמסרתם למכירה פומבית דרכו, יהיה במרבית המקרים אמין ובדוק אחרת יפגע שמו של בית המכירות והמקצוענות שלו תוטל בספק.





'גלריה אגוזי ת"א' הנו בית המכירות הפומביות הגדול בתל אביב, המתמחה בין השאר במכירת כלי כסף ישנים ועתיקים מכל הסוגים,
אם יש ברשותכם חפצי ערך עשויים כסף, ממערכות אוכל וסכו"ם דרך פסלים וכלי נוי, וכלה בחפצי יודאיקה עתיקים מכסף,
נשמח לתת לכם הערכה מקצועית (חינם) בתיאום מראש ולקבלם למכירה פומבית במכירה הפומבית הקרובה (אנו מקיימים בכל חודש מכירה פומבית גדולה).

לתיאום פגישת הערכה חינם, צרו קשר עם יריב אגוזי בטלפון: 03-5277282
 
או שלחו צילומי החפצים למייל:  egoziart@gmail.com