הערכת יצירות אמנות ועתיקות - לימודי אספנות והערכת אמנות


 
 
 
 
הערכת יצירות אמנות ועתיקות  -  לימודי אספנות והערכת אמנות
מידע כללי על בית הספר ללימודי הערכה ושמאות של אומנות, תכשיטים וחפצים עתיקים
 
קורס אספנות והערכת אמנות ועתיקות בגלריה אגוזי, מקנה ללומדים בו כלים מקצועיים להערכה אמנותית, מסחרית וכספית של יצירות אומנות כגון: פסלים, שטיחים, רהיטים עתיקים, תכשיטים, ציורים וחפצי ערך אחרים). בנוסף, מקנה הקורס כלים מעשיים לזיהוי, תמחור וניתוח של פריטי אמנות פלסטית ואמנות דקורטיבית לפי סגנונות תקופתיים, שיוך תקופתי, מאפיינים של יצרנים, אמנים ומעצבים ורמות מחירים בזירות המסחר השונות כיום.
 
הלימודים בקורס מתאימים לכל חובב אמנות ואספן, בין אם הוא בעל ידע מוקדם כגון תואר בתולדות האמנות או תואר באוצרות, ובין אם הוא 'בתול' ידע המגיע ללא כל ידע מוקדם - הקורס בכללותו לא מצריך כל ידע מוקדם.
 
אז אם גם אתם מחפשים להרחיב את ידיעותיכם בתחום, או לעבור הכשרה מקצועית לקראת הסבה במקצוע מתוך כוונה להשתלב בעבודה באחד מהתחומים הללו, הקורס מיועד בדיוק עבורכם.
 
 
 
 
 
 
מיהו קהל היעד הלומד בקורס מרתק זה
 
הלימודים בקורס אספנות והערכת אמנות ועתיקות מיועדים, כמובן, לכל חובבי ואספני העתיקות והאמנות המעוניינים בידע מעשי וכלים שיעזרו להם לאסוף או לסחור ביצירות אומנות ועתיקות.
הלימודים מתאימים במיוחד לעובדים ומנהלים במוזיאונים, בתי מכירות פומביות, גלריות וחנויות לעתיקות, פרטי אספנות ואמנות, לסוחרי אמנות ולשמאים ועובדי חברות ביטוח.
מהם תנאי הקבלה לקורס
 
לימודי אספנות והערכת אמנות ועתיקות פונים לציבור הרחב בכללותו ואין להם דרישות סף מיוחדות או כל תנאי קבלה אחר מלמד זיקה לתחום ואהבת הנושא. 
הקבלה לקורסי התמחות מתקדמים בתחומים השונים (כגון קורס התמחות בכלי פורצלן, כלי זכוכית, ריהוט עתיק, ציור ישראלי, תכשיטים עתיקים, יודאיקה ובצלאל ועוד...) מיועדת לבוגרי הקורסים הבסיסיים, או לבעלי ניסיון מעשי בתחום.
 
משך הלימודים בקורס הבסיס
 
הלימודים בקורס הערכות אמנות ועתיקות נפרשים על פני למעלה מ: 60 שעות לימוד אקדמיות, הנפרשות על פני 27 מפגשים, והלימודים בהם נמשכים בין חצי שנה לשמונה חודשים (תלוי בחגים, חופשים וכו).
אם גם אתם חושקים ללמוד בקורס מרתק זה, אך חוששים כי סדר יומכם העמוס והמלא יקשה עליכם לעשות כן – יש לנו חדשות שתשמחו לשמוע:
המפגשים כוללים גם מספר ימי סיור מקצועיים – במוזיאונים, חנויות עתיקות ובבתים פרטיים המחזיקים באוספים אישיים.
 
 
 
 
 
 
נושאי הלימוד בקורס
 
בין שאר הנושאים הנלמדים בקורס, הכרת סגנונות ומאפיינים תקופתיים, טכניקות יצור ועיטור, כלי פורצלן וזכוכית עתיקים, תכשיטים עתיקים, גמולוגיה, אומנות ישראלית פלסטית, שטיחים ואריגים עתיקים, פרטי יודאיקה ופולקלור יהודי, פרטי בצלאל, כלים עתיקים מכסף או ממתכות לא אצילות, יצירות עתיקות מעוטרות אמייל, פרטי שנהב, אומנות סינית ויפנית, מניאטורות, פיאטרה דורה ומיקרומוזאיקה ועוד... וכמובן מגמות עדכניות בשוק המסחר באמנות ועתיקות, זיהוי העתקים, חיקויים וזיופים, הערכה כספית לצרכי מסחר, שמאות וביטוח, הכרת זירת המכירות הפומביות, שוקי פשפשים, זירת המסחר המקוונת – איביי eBay ואתרים נוספים אחרים.
תעודה
בוגרי קורס אספנות והערכת אמנות ועתיקות, אשר יעמדו בהצלחה בכל דרישות הלימודים, יהיו זכאים לתעודת גמר מטעם המוסד בו השלימו את לימודיהם.
 
 
 
 
 
 
אפשרויות תעסוקה
 
בסיום הלימודים הבוגרים יוכלו להשתלב בעבודה בחנויות אמנות ועתיקות ובגלריות, לעבוד כשמאים בחברות ביטוח, לעסוק במסחר באמנות בזירות האינטרנטיות וכו'.
 
 
אפשרויות המשך לימודים
 
בוגרי הקורס יכולים להמשיך בלימודיהם ולהתמחות דרך מגוון קורסי ההמשך שלנו למתקדמים.
 
 
 
 למידע נוסף ולהרשמה להרצאת התרשמות (חינם) חייגו: 03-5277282 (שלוחה מספר 1: דור סיני)