מומחה מקצועי שמעריך ירושות ועיזבונות של אומנות וענתיקות


 
 
 
רבים מאיתנו מוצאים עצמם בשלב כזה או אחר בחייהם, כשמולם מוטלת ההתמודדות עם חלוקת עיזבון משפחתי או ירושה, המשימה הניצבת מולנו כוללת מישורים רבים, חלוקת כספים, חלוקת נדל"ן (לברי המזל) ובמקרים לא מעטים גם חלוקת תכולת דירה או אוסף אומנות ותכשיטים שיכול לכלול כמעט כל דבר בעל ערך כגון שטיחים פרסיים ישנים וכלי כסף עתיקים וכלה במטבעות זהב או ריהוט עתיק וציורים של אמנים מוכרים.
 
בשלב זה לרוב נחפש מומחה, שידע להעריך את העיזבון על חלקיו, הן לצורך חלוקתו בין היורשים על פי חוק והן לצורך מימוש ומכירה באופן שימקסם את התמורה ליורשים.
 
שתי הטעויות הנפוצות ביותר בשלב זה הן: להזמין סוחר משוק הפשפשים ש'קונה הכל במזומן' או 'קונה תכולות דירה ומפנה תכולות' ואז בעבור בצע מזומנים אותו סוחר רוכש בנזיד עדשים אוצרות של ממש מבלי ידיעתכם.
 
והטעות הנפוצה השנייה היא להזמין סוקר של חברת ביטוח או להסתמך על שמאות שביצע סוקר כזה ועל פיה לחלק או למכור את העיזבון.
למה זו גם טעות אתם שואלים? פשוט מאד, סוקרים של חברות ביטוח הם לא מומחים לאומנות נקודה. וממרומי גילי ונסיוני אני יכול לכתוב זאת בבטחה רבה, שהרי לא יתכן שסוקר או מעריך של חברת שמאות או ביטוח יבין גם במוצרי חשמל ורכבים, גם בתכולת דירה ופרוות, גם באומנות ותכשיטים וגם בארכיאולוגיה וציורים נדירים מהמאה ה-18 - אין חיה כזו!
 
שנית, אם אתם מסתמכים על הערכת ביטוח שערך שמאי גם היא לא טובה לצורך חלוקה או מימוש העיזבון, כי או שזו נעשתה על ידי סוקר חסר ידע והיא (ההערכה) מלאה טעויות כגון 'הערכות יתר' ו'הערכות חסר', שתיהן אגב גרועות לכם באותה המידה, או שאם מדובר בערכה לביטוח שבוצעה לפני יותר משלוש עד חמש שנים היא לא עדכנית ולא מעוגנת במציאות המשתנה.
 
מה הפיתרון?
 
בעשור האחרון פועלים בישראל עשרות רבות של בתי מכירות פומביות, ונכון, שכמו בכל תחום מקצועי אחר, גם בתחום זה, ישנם בעלי מקצוע בעלי שם לעומת כאלה שחסרים את הידע והנסיון הנדרש, אבל בפועל כל ברור קצר ברשת יעלה בפניכם די בקלות בתי מכירות פומביות גדולים וותיקים, בעלי מוניטין ונסיון נצבר, שם תוכלו לקבל הערכה מקצועית חינם (לרוב בתיאום מראש) לחפצים וליצירות שברצונכם למכור, וגם תוכלו להשאירם שם למכירה פומבית לכל המרבה במחיר ובעצם לתת לשוק לאמר את דברו - הרי, יותר קל לחלק בין יורשים כסף מאשר זוג פמוטי כסף עתיקים או סרוויס פורצלן לפסח! 
 
 
 
  
בגלריה אגוזי תל אביב, אנו מתמחים במכירה פומבית לכל המרבה במחיר, של תכשיטי זהב, מטבעות ומדליות זהב, אוספי אומנות, עתיקות מכל הסוגים (למעט פרטי ארכיאולוגיה), כלי כסף, חפצי יודאיקה עתיקים, אומנות איסלאמית ואומנות מהמזרח הרחוק והודו', ציורים ופסלים של מיטב האמנים הישראלים והבינלאומיים, כלי פורצלן וקריסטל, פסלי ברונזה ושיש, שעוני יד יוקרתיים מזהב, תכשיטי יהלומים מכל הסוגים ועוד
 
לתיאום פגישת הערכה מקצועית (חינם) עם מר יריב אגוזי, צלצלו עוד היום: 03-5277282 (שלוחה 1) או שלחו מייל ובו צילומי הפריטים ופרטי התקשרות ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי:  egoziart@gmail.com