קניה ומכירה של צמידי זהב משובצים במטבעות זהב עתיקים


 
 
 
ברשות משפחות רבות בישראל נמצאים צמידים ישנים או עתיקים עשויים זהב שמשובצים בהם מטבעות זהב עתיקים מסוגים שונים, מצד אחד נשאלת השאלה האם נגרם למטבעות הזהב נזק וערכם האספני ירד ומאידך יש את ערך התכשיט כתכשיט ייחודי לענידה מעבר למחיר הזהב, פוסט מומלץ לכל מי שירש צמיד זהב כזה.
 
 
ערכו של מטבע זהב ישן או עתיק נקבע לא רק על פי משקל החומר וטוהר הזהב (קארט) אלה גם על פי קריטריונים נוספים חשובים לא פחות כגון: שנת ההנפקה, נדירותו ומידת הביקוש שלו בקרב סוחרים ואספנים וכמובן מצבו. הבעיה מתחילה דווקא במקרים כמו במקרה של צמיד זהב משובץ מטבעות שבו במקרים רבים קדחו במטבעות כדי לעגנם לצמיד או הלחימו את המטבעות לחישוקי הזהב שהקיפו אותם כחלק מהשיבוץ לצמיד. במקים אלה ערך המטבע כמטבע זהב לאספנים יורד דרסטית או נמחק כליל ואז ערכו של המטבע נותר רק על סמך ערך הזהב.
 
מאידך לצמידים כאלה יש ערך כתכשיט לענידה רב יותר מערך הזהב הכולל, כמו כן חשוב לזכור שבבדיקה והערכה של צמיד כזה יש לבדוק בנפרד את טוהר הזהב של כל מטבע במידה ומדובר במטבעות מסוגים שונים וגם את הצמיד עצמו שלרוב עשוי מזהב נמוך יותר (18 או 14 קארט בלבד).
 
ואחרון חביב יש לשכלל בערכת המחיר את מצבו ושלמותו של התכשיט, יופיו ואיכותו מבחינת עבודת הצורפות, המידה שלו על היד (קשה עד בלתי אפשרי להגדיל או להקטין צמידים מסוג זה מסיבה מובנת). 
 
 
היתרון הבולט של צמידי זהב מסוג זה הנו, שכמעט כולם יוצרו בהזמנה וככל הנראה הם יחידים מסוגם ושונים בדגם, במשקל ובמראה...מה שכמובן הופך כל אחד מהם לתכשיט ייחודי ונחשק במיוחד. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 אם יש ברשותך צמיד זהב ישן או עתיק המשובץ מטבעות זהב, וברצונך להעמידו למכירה דרכנו, לכל המרבה במחיר, באחת המכירות הפומביות שלנו בגלריה אגוזי - נשמח לתאם פגישת הערכה מקצועית (חינם) במשרדי הגלריה: 03-5277282 (שלוחה 1 או 3)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
בגלריה אגוזי אנו מתמחים בין השאר במכירה של צמידים עתיקים משובצים מטבעות זהב, לקונים פרטיים ולסוחרים מכל רחבי העולם, דרך אתר האינטרנט שלנו