למכירה מעיזבון פרטי אוסף חשוב של ציורים עתיקים


 
 
 
 
 
 
בשנה האחרונה חלה עליה דרמטית של פניות של בעלי ציורים אירופאים עתיקים אלינו לגלריה, במטרה להעמיד אותם למכירה, הן במכירה פרטית ישירות לאספנים והן באמצעות בית המכירות הפומביות שלנו. בפוסט זה אציג חלק קטן מהציורים העתיקים שקיבלנו, יש לציין שרובן הגיעו פגומים ולא נקיים והקונים היו חייבים להשקיע סכומי כסף לא מבוטלים בניקוי ובתיקון מקצועי של הציורים ולפעמים גם של המסגרות העתיקות.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 בגלריה אגוזי אנו מתמחים בין השאר, במכירה של ציורים עתיקים מהמאה ה-16 ועד המחצית הראשונה של המאה העשרים, החל מרישומים והדפסים ועד ציורי שמן, כל ציור נבדק בקפידה לגבי מקוריותו, שיוך לאמן או אסכולה, מצבו ואיתור תיקונים או שינויים ישנים שנעשו בו במשך השנים, נזקים גלויים או נסתרים ועוד כל אלה ישפיעו במידה ניכרת על שוויו לצורכי מכירה. כל הציורים מוצעים למכירה כפי שנמסרו לגלריה והגלריה לא משקיע בניקוי או במסגור או בתיקון שלהם, וההמלצה שלנו היא תמיד שהקונה לאחר שירכוש את הציור במצבו יוכל להשקיע על פי כיסו ורצונו ברסטוראציה של הציור ו/או המסגרת.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 מעבר לשיוך לאמן או אסכולה וכמובן מצבו של הציור, גורם חשוב נוסף שמשפיע רבות על המחיר הוא נושא היצירה, ישנם נושאים מבוקשים הנחשבים מסחריים יותר ויש פחות ולכן גם במקרה ומתקבלות יחד מספר עבודות של אותו האמן, באותן המידות ובאותה הטכניקה, יהיה הבדל ניכר במחיריהן בהתאם לנושא המצוייר.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
נושא המסגור חשוב אף הוא, בעיקר בציורים עתיקים, המצאותה של המסגרת המקורית בת התקופה בה צויירה היצירה תעלה את ערכו, חסרונה יוריד, לפעמים המסגרת העתיקה יכולה להיות שווה יותר מערך הציור העתיק שבתוכה, בכל מקרה מומלץ לשמור את המסגרת העתיקה ולא למהר ולהחליפה במסגרת עכשווית. בגלריה אגוזי נשמח לקבל למכירה גם מסגרות עתיקות שאין בהן תמונות.