קניה ומכירה של פסלים וחפצים עתיקים עשויים ברונזה


 
 
 
אם אתם מחפשים מעריך מומחה להערכת פסל ברונזה עתיק שירשתם או לחפץ עתיק אחר עשוי ברונזה כגון: שעוני קמין או קרטל, טזות או מגשים, קסתות דיו עתיקות או תבליטי ברונזה, הגעתם למקום הנכון. בגלריה אגוזי אנו מתמחים בין השאר, בהערכה מקצועית של חפצי אומנות עתיקים עשויים ברונזה שיוצרו בין המאה ה-17 ועד המאה העשרים, בפוסט זה אציג מספר דוגמאות מייצג לחפצי אומנות עתיקים עשויים ברונזה שיוצרו במהלך 400 השנה הללו ונמכרו בגלריה אגוזי.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מהי בעצם ברונזה?
 
יש לעיתים בלבול בין ברונזה לפליז. ברונזה אשר מקבלת פטינה עם הזמן הופכת כהה יותר וצבעה אדמדם-חום.פליז מתכהה מהר יותר וצבעו אפרפר-ירקרק. הברונזה עמידה יותר בפני קורוזיה.
ברונזה היא סגסוגת המורכבת בעיקר מנחושת וממתכות נוספות. תוספת מתכות מקשה את הברונזה. מתכת זו היתה משמעותית לכל אורך ההיסטוריה ולכל הציביליזציות. כלי עבודה, נשק, חומרי בניה וחפצי נוי נוצרו לאורך השנים מברונזה. לברונזה שימושים רבים בתחום כלי הנגינה כגון פעמונים, מצלתיים וסקסופונים וכלי נשיפה אחרים. בתחום האמנות וחפצי הנוי נוצקו מברונזה פסלים, פמוטות, מנורות, קערות ועוד. מדליות ומטבעות שונים נוצרו מברונזה.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
שעון קרטל עתיק עשוי 'אורמלו'* (גלריה אגוזי)
 
 
מה זה בעצם אורמלו?
 
אורמלו - -Ormolu מונח שנטבע באנגליה במאה ה-18 לתיאור תהליך ציפוי ברונזה בתרכובת של סגסוגת זהב וכספית. ציפוי הברונזה נעשה בטמפרטורות גבוהות מאד ובתהליך זה הכספית נשרפת והזהב הנותר נצמד לפני השטח. בשנת 1830 נאסר השימוש בשיטת האורמלו בצרפת בשל הנזקים הבריאותיים  שנגרמו על ידי הכספית לעוסקים במלאכה ועברו לשיטות אחרות של ציפוי. יחד עם זאת התוצאה של ציפוי בשיטת האורמלו הניבה תוצאות מצוינות של בוהק מוזהב כפי שניכר בחפצים מהתקופה כגון רהיטים, פורצלן, שעוני קיר, פמוטים ועוד.