קורס על ענתיקות בהנחיית יריב אגוזי יפתח בקרוב בזיכרון יעקב


 
 
 
יריב אגוזי עוסק בתחומי האומנות, האספנות והעתיקות משנת 1983 ומשנת 1991 ועד היום לימד באינספור בתי ספר ומכללות ללימודי אומנות והערכת עתיקות וצבר ידע רב, הן כמומחה מוביל בתחום והן כמרצה מיומן ומנוסה.
בבית הספר שהקים בגלריה אגוזי בתל אביב, הוא מנחה קורס ייחודי ומקצועי לשמאות, אספנות והערכת יצירות אמנות ועתיקות יחד עם מיטב המומחים בארץ.
 
 
 
 
 
 
 
בית הספר של גלריה אגוזי מציע לתלמידיו מגוון עשיר של הרצאות, סדנאות וקורסים מרתקים, החל מקורס מבוא בסיסי וכלה בקורסי התמחות למתקדמים.
קורס המבוא מורכב מ-21 מפגשים חד שבועיים, כל מפגש בן שלוש שעות (עם הפסקה כמובן) כשהקורס מודלרי וכל מפגש הינו אוטונומי ועומד בזכות עצמו, כך שאם הפסיד התלמיד הרצאה או סיור, אין זה מונע ממנו ללמוד שבוע לאחר מכן נושא אחר, ניתן להשלים חינם כל הרצאה או מפגש בכל קורס מקביל הנפתח במשך השנה.
 
 
 
 
 
 
 קורס המבוא מתחיל מההרצאה ה'קלה' ביותר בנושא פורצלן אירופאי במאות ה-18 וה-19 וממשיך לעלות בדרגות הקושי עד להרצאות ה'קשות' יותר בנושאים כמו אומנות סינית ויפנית עתיקה וזאת כדי לאפשר גם לתלמידים משוללי רקע או השכלה רלבנטית בתחום לצלוח אותו באופן מהנה ומייטבי. 
בשל העובדה שכיתת הלימוד נמצאת בצמוד למשרדי הגלריה, ובצמוד למחסני בית המכירות הפומביות שלנו, כל מרצה יכול להציג בפני התלמידים עשרות רבות של 'דוגמאות חיות' מאוסף הגלריה הרלוונטיות לשיעור המועבר ובכך להמחיש בצורה הטובה ביותר את החומר הנלמד בקורס.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 במהלך הקורס נערכות סדנאות בנושאים שונים, בהן יכולים התלמידים לבחון הלכה למעשה את הידע שצברו, תוך המחשה על ידי עשרות חפצי אומנות, פרטי אספנות, עתיקות ותכשיטים עתיקים מאוסף הגלריה. התלמידים מוזמנים לגעת ולבחון כל חפץ, תוך הנחייה מקצועית של המרצה, אנו מאמינים גדולים בקשר הלא אמצעי עם החפץ ועם הקישור לפרקטיקה.
 
 
 
 
 
 
בקורס שהכשיר עד היום מאות שמאים ומעריכי ביטוח, אספנים גדולים, סוחרים ובעלי גלריות, אוצרי אומנות, רסטורטורים וכיוב' יקבלו התלמידים, מעבר לידע הנרחב, גם הרבה מאוד ניסיון מעשי וקישור לפרקטיקה. שילוב ייחודי זה, עתידי לעזור לך לזהות בין השאר חיקויים, העתקים וזיופים, להעריך כספית את שווים הראלי של כל הפריטים לצרכי ביטוח או מימוש, הבנת מגמות בתחומי המסחר והאספנות בארץ ובעולם, הכרת שיטות הסחר השונות באומנות, עתיקות ופריטי אספנות החל מבתי מכירות פומביות, גלריות לעתיקות ושווקי פשפשים וכלה בזירות אינטרנטיות מובילות כדוגמת e-bay ועוד.
 
 
 
 
 
 
הקורס איננו מצריך ידע מוקדם והוא מוגש בגובה העיניים, אולם במידה ויש לך ידע מוקדם, (כגון קורס אוצרות, תואר ראשון בתולדות האומנות וכיוב'), אתה עתיד לחוות את הקורס אחרת
בשל העובדה שהקורס עוצר נשימה מבחינה ויזואלית, אנו מעניקים לכל תלמיד ספר ובו כל התקצירים של כל ההרצאות  מה שמייתר את הצורך לכתוב במהלך ההרצאה (אם זאת, במידה וכן תירצה לרשום סיכום או הערות- יש פד כתיבה, ניירות וכלי כתיבה כאן בגלריה).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מעל 80% מהעוסקים במלאכת השמאות, ההערכה וכיוב' הינם תלמידים של יריב אגוזי שהרצה לאורך השנים במסגרות הלימוד וההכשרה הנחשבות ביותר. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 קורס על עתיקות ואספנות בהנחיית יריב אגוזי מגלריה אגוזי 03-5277282 (שלוחה 1 או 3)