אז איך ניתן לקבל הערכה אמינה ומקצועית לחפצי אומנות, עתיקות ותכשיטים?


 
 
 
אז איך ניתן לקבל הערכה אמינה ומקצועית לחפצי אומנות, עתיקות ותכשיטים?
 
 
 
 
 
 
 
בכל קורס בו אני מלמד על הערכה ושמאות של חפצי אומנות, עתיקות ותכשיטים, אני תמיד נוהג להסביר לתלמידים שלי, שלכל חפץ עתיק, לכל תכשיט או יצירת אומנות, אין ערך כספי אחד מוחלט אלה שלושה ערכים שונים.
 

הערך הראשון – ערך ביטוחי:
בכמה כסף צריך לבטח פריט אומנות או תכשיט בפוליסת הביטוח, ברוב המקרים ב:30% יותר מ'ערך חנות' (Retail Value), זאת בשל ההשתתפות העצמית, העובדה שחברת הביטוח לא מפצה ב- 100% והקושי הקיים למצוא לפריט שאבד או נגנב או נשבר תחליף כאן בישראל והדבר מצריך הוצאות נוספות כמו נסיעה לחו"ל וכו.
 
 
 
 
 
הערך השני – 'ערך חנות':
קרי מה הערך הכספי או תג המחיר שיוצמד לפריט אומנותי כזה בחנות ברחוב ראשי או בגלריה אן ההינו יכולים למצוא פריט דומה או זהה.
 
 
 
 
 
 
הערך השלישי – ערך מכירה או ערך מימוש:
כמה נוכל לקבל בשעת מכירה של התכשיט או הפריט העתיק? והיכן נוכל לקבל עבורו את המחיר הגבוה ביותר (במכירה פומבית למשל) או בכמה נמכרו פריטים או יצירות דומות או זהות בזירות מסחר אחרות, ebay, מכירות פומביות בארץ ובחו"ל ועוד.
 
 
 
 
 
 
אז מי יכול להעריך לנו חפצי אומנות, עתיקות ותכשיטים?
 
 
סוחר – יתן תמיד הערכה נמוכה ובצדק, הוא מעוניין לרכוש את הפריט בעצמו לחנות שלו או לדוכן שלו בשוק הפשפשים ולהרוויח, הדבר מובן הגיוני ולגיטימי לחלוטין.
 
 
סוקר מטעם חברת הביטוח שלכם – הסיכוי שאדם שעובד כסוקר, יהיה בעל מומחיות גם במוצרי חשמל, גם בתכשיטים, פרוות, שטיחים יקרים, יהלומים, חפצי אומנות, עתיקות ואוספים...איך לאמור זאת במילים עדינות...קלוש. מרבית הסוקרים ידעו להתמודד עם הערכת שווי של תכול דירה ממוצעת בישראל, אולם אם יש לכם יצירת אומנות, פריטים עתיקים ותכשיטים בעלי ערך אומנותי, אספני וכספי רב הסוקר קרוב לוודאי שלא ידע לזהות או להעריכם בצורה מדויקת ונכונה.
 
 
מעריך מומחה – מעריך מומחה שיוזמן על ידכם או על ידי חברת הביטוח שלכם, גובה כסף, הרבה כסף עבור המומחיות שלו, כמו כל מומחה הנדרש לתת חוות דעת מקצועית וזה לגיטימי לחלוטין. זה מוצדק במיוחד במקרים שיש תכולה מאד יקרה, עיזבון משמעותי או אוסף רציני וחשוב המצדיקים הבאתו (ועלותו) של מומחה או מספר מומחים שונים למתן הערכה כתובה ומצולמת.
 
 
 
 
 
הערכה חינם בבית מכירות פומביות –
 
במרבית בתי המכירות הפומביות בארץ ובעולם, תוכלו לקבל (בתיאום מראש כמובן) הערכה חינם וללא התחייבות, לחפצי האומנות, פריטי האספנות, התכשיטים ויצירות האומנות שיש לכם, נכון שלבית המכירות יש תמיד צפייה לגיטימית שתשאירו את החפצים והיצירות הללו אצלם למכירה פומבית אולם ההערכה תינתן בכל מקרה ובחינם ובמרבית המקרים תשקף בצורה הנכונה ביותר מהם מחירי המימוש באותה עת. בית מכירות פומביות הוא תמיד ה 'אצבע על הדופק' של שוק האומנות כי רק בבתי מכירות פומביות ניתן לראות כמה באמת מוכנים הקונים לשלם עבור כל מוצר ובעצם רק בזירת המכירות הפומביות "השוק אומר את דברו".
מה גם שמכירה דרך בית מכירות פומביות הינה לדעתי הדרך האופטימאלית למקסם ככל האפשר את המחיר שתקבלו עבור הפריטים שיש לכם, כי על כל פריט שלכם יתחרו מאות רבות של אספנים, סוחרים וקונים פוטנציאלים אחרים ובכך יעלו בעצמם ובינם את המחיר עד למחיר הגבוה ביותר שמישהו בארץ יהיה מוכן לשלם עבור הפריט – הרווח כמובן הוא רק שלכם ושל בית המכירות שיגבה מכם עמלה בסך 15%-20% מכל סכום שיושג עבורכם במכירה הפומבית.
 
 
 
 
 
לפרטים נוספים על מגוון הקורסים החדשים של בית הספר של גלריה אגוזי
ולהרשמה לקורס הקרוב, צרו קשר בטלפון: 03-5277282