אספנות של שעוני קמין עתיקים


 
 
 
 
 
שעוני קמין עתיקים – Mantle Clocks
 
"שעוני קמין" או "שעוני מדף" היו פופולאריים ביותר במאה ה-18 וה-19. בין אם שימשו כדקורציה או שימשו כשעון הרי הם תמיד היו בגודל מתאים להיות מוצבים על המדף שמעל האח. 
מנגנוני שעוני קמין היו עשויים מתכת או עץ והמנגנון המשיך לפעול בין 30 שעות ל-8 ימים למרות ששעונים מתוצרת Seth Thomas מסוף המאה ה-19 ומתחילת המאה ה-20 המשיכו לפעול 15 ימים. מקורם של שעוני הקמין בצרפת במאה ה-18. במאה ה-19 החל יצור מסיבי של שעוני קמין בארצות הברית על ידי Eli Terry וכן על ידי Simon Willard.
 
 
 
 
 
 
 השעונים עוטרו בצורה עשירה ויוצרו מעץ, פורצלן, אורמלו ועוד. השעונים פעלו בעזרת מפתח ומטוטלת. את שעוני הקמין האמריקאים עשו בדרך כלל מעץ אלון או עץ דובדבן, לעיתים בשילוב ברזל או פליז.את בסיס השעון נהגו לעטר בדרכים שונות. חלקם היו עשויים עם בסיס עץ מסיבי בעוד אחרים עוטרו בחריטה או אפילו בסצינות מצוירות מרובות פרטים. היו גם שעוני קמין בעלי לוח שנה על לוח המחוונים.
Ansonia Clock Company ייצרה שעוני פורצלן מרהיבים מעוטרים בציורי פרחים וכן שעונים מחוטבים עם פסלים ופיגורינות על הבסיס.בעוד חברה זו ייצרה שעונים מעוטרים בעושר הרי שחברת Seth Thomas ייצרה במאה ה-19 בדרך כלל שעונים בקווים מינימליסטיים ונקיים, מעץ צבוע, אשר במידת מה הקדימו את זמנם מבחינת העיצוב.
בשנת 1840 הופיעו שעוני OG – צורתם כצורת האות S ורוב החברות באותה תקופה ייצרו שעונים אלה שצורתם מלבנית. בדרך כלל הייתה להם דלת קדמית עם זכוכית לפני לוח המחוונים בעוד החלק התחתון היה מצויר על הצד האחורי של זכוכית או לפעמים שקוף כדי לראות את המטוטלת. עד מלחמת העולם הראשונה ייצרו שעונים אלה בכמויות גדולות.שעוני קמין היו פופולאריים מאד במשך מאתיים שנה. הם בהחלט הוסיפו נופף דקורטיבי  ובו בזמן בעלי ערך שימושי.
יצרנים רבים מייצרים כיום שעוני קמין עם מנגנונים מודרניים ומתקדמים ובמגוון עיצובים.
 
 
 
 
 
 
 כל השעונים המצולמים בפוסט זה נמכרו בגלריה אגוזי תל אביב, בגלריה מבחר גדול של שעונים עתיקים נוספים לרכישה מיידית (רחוב וייצמן 4 ת"א)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 בצילומים מבחר שעונים עתיקים מגלריה אגוזי בתל אביב, עשויים שיש, ברונזה וצפחה שחורה, כולם מהמאה ה-19 ממדינות שונות באירופה.
 
 
 
 
 
 
 
במידה ויש ברשותכם שעונים עתיקים למכירה נשמח לקבלם למכירה הפומבית הקרובה (בכל חודש נערכות 2 מכירות פומביות גדולות)
לתיאום הערכה מקצועית (חינם) לפני העמדת השעון למכירה: 03-5277282  (יריב או אבישי) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
השעונים המצולמים בפוסט זה נמכרו בגלריה אגוזי תל אביב
 
נשמח לארח אתכם בגלריה ברחוב וייצמן 4 תל אביב, 03-5277282
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 בגלריה אגוזי ניתן למצוא מבחר שעוני קמין עתיקים מהמאה ה-18, ה-19 והעשרים, מתקופת סגנון הבארוק, הרוקוקו, הניאו גוטיקה, תקופת ההחייאות, ארט נובו וארט דקו
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 מבחר גדול של שעוני קמין עתיקים מהמאה ה-18, וה-19, עכשיו למכירה בגלריה אגוזי תל אביב  03-5277282