נשארה לכם ירושה? כמה זה שווה?


 
 
 
 
אנשים רבים יורשים במהלך חייהם ירושה או עיזבון שלעיתים יכיל כחלק מתכולת הבית או תכולת דירה גם חפצי ערך שונים ומגוונים, כמו רהיטים ושטיחים עתיקים, ציורים ופסלים, כלים עתיקים מפורצלן או קריסטל, כלי כסף או חפצי יודאיקה שונים, לפעמים מדובר בכמה חפצים בודדים ולעיתים באוספים שלמים, כמו אוסף בולים גדול או אוסף מטבעות זהב או שעוני כיס עתיקים. בכל המקרים הללו היורשים אובדי עצות לגבי ערכם של החפצים, בין אם למטרת חלוקת הרכוש בצורה צודקת בין היורשים עצמם ובין אם לצורך מימוש החפצים ויצירות האומנות במכירה לאחרים. בפוסט זה אנסה לשמש כמורה נבוכים בסוגיות אלה.
 
 
 
 
 
 
הצעד הראשון הוא לרכז פיסית או ברשימה מסודרת ורצוי מצולמת (אפילו צילומים מהנייד) של כל חפצי הערך בתכולה או בעיזבון, בין אם מדובר ברהיטים ושטיחים, תמונות שתולות ברחבי הדירה ועד תכולת כספת בבנק ואפילו ספרים עתיקים בספריה הבייתית. את הרשימה הזאת ובמיוחד את הצילומים, ניתן להעביר בקלות במייל לבית מכירות פומביות המתמחה בתחומים אלה כדי לקבל ממנו ולו הערכה ראשונית האם יש לחפצים האלו ערך משמעותי.
 
 
 
 
 
במידה ויש לפריטים שווי ניתן להעבירם לבית מכירות פומביות כדי שיעמיד אותם למכירה פומביות לכל המרבה במחיר ובכך למקסם ככל האפשר את מכירתם, מכירת פריטים ובמיוחד חפצי ערך, יצירות אומנות, תכשיטים ומטבעות זהב - הינה הדרך המייטבית להשיג עבורם את המחיר הגבוה ביותר אותו מוכן השוק לשלם בכל רגע נתון, כך שגם לאחר תשלום עמלת בית המכירות הפומביות רוב התמורה תשאר בכיסכם.
 
 
 
 
 
מכירת החפצים במזומן לכל מיני מפני דירות ורוכשי תכולות או סוחרים ממולחים בשוק הפשפשים אולי תרפד לכם את הארנק מיידית אבל הסכום יהיה קטן משמעותית מכל תמורה שתוכלו לקבל מאספנים פרטיים במכירה פומבית הפתוחה להתמחרות של הציבור הרחב וחשופה לכל גם באינטרנט.
 
 
 
 
 
 
בשל העובדה שבית המכירות מרוויח עמלה הנגזרת ממחיר המכירה הסופי, ברור שהאינטרס שלו שזור בשלכם המוכרים, ככל שהמחיר שיושג יהיה גבוה יותר בית המכירות ירוויח יותר, לכן בתי מכירות גדולים שלהם קהל לקוחות גדול בארץ ובחו"ל, ועל אחת כמה וכמה כאלה המוכרים באינטרנט יכולים להשיג תוצאות מצויינות במכירה פומבית החשופה לקהל גדול של רוכש/ים פוטנציאלים - ומכן שזו גם ההצלחה שלכם.
 
 
 
 
 
 
 
יריב אגוזי מתמחה בניהול מכירות פומביות מקוונות מסוג זה, ניתן לשלוח לו למייל צילומים של פריטים, אוספים ותכולות מעיזבון לכתובת: egoziart@gmail.com  או לווטסאפ: 054-7626439