הצצה נדירה לתהליך הערכת תכולת דירה שיש בה חפצים עתיקים


 בשבועיים האחרונים נתבקשתי לעזור ליורשיו של אספן שהלך לעולמו, להעריך (ולמכור) עבורם אוסף גדול של חפצי אומנות ישנים ועתיקים שקיבלו בירושה כחלק מעיזבונו ונותרו בדירת המנוח.
 
 
 
 
 כשנכסתי לדירה הקטנה, מצאתי דירה עמוסה לעייפה במאות רבות של חפצי אומנות מכל הסוגים, בערבוביה מוחלטת ובצפיפות שלא איפשרה בדיקה מעמיקה במקום עצמו.
 
 
 
 
 
 
 
 
 מה שמצאתי בדירה היה לאחר שהמשפחה מסרה כ: 50 חפצים לבית מכירות אחר, ובנוסף הייתה פריצה ונגנבו פריטים, גם לאחר כל זה, נותרו על הריצפה, בארונות ועל הקירות, מאות רבות, להערכתי מעל 1,000 פריטים בהם: שנהבים עתיקים מהמזרח הרחוק, ריקמות משי נדירות מסין, עבודות אמייל (קלואזונה) יפניות וסיניות עתיקות, כלי חרסינה וקריסטל עתיקים, ציורים ופסלי ברונזה, שטיחים פרסיים, כלי כסף, מניאטורות עתיקות ועד ספריה עשירה של מאות קטלוגים וספרי אומנות ואספנות שונים.
 
 
 
 
 
 אחרי סיור ראשוני בדירה בחרתי את קבוצת הפריטים הראשונה (די אקראית, בגלל העושר החפצי הרב) והיא הועברה על ידי חברת הובלה למשרדנו בנס ציונה, שם כל חפץ עבר בדיקה מקצועית וקוטלג בקפדנות. בתהליך הקיטלוג בדקתי את מצבו של החפץ, מקוריותו, גילו, מידותיו, חומרים וטכניקות בהן נוצר, שיוך לסגנות תקופתי וכמובן במידה וזוהה יצרן או אמן, כל אלה נוצקו לתוך גוף הקטלוג שילווה את מכירת החפצים - במכירה פומבית אינטרנטית בעוד כשבוע.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 מכירת תכולת דירה | מכירת ירושות | מכירת עיזבון מירושה - יריב אגוזי מכירת חפצי אומנות ישנים ועתיקים מפינוי דירה 054-7626439
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מכירת תכולת דירה, פינוי דירה, הערכת תכולה וירושות שיש בהן חפצי ערך ישנים או עתיקים, ציורים, פסלים כלי קריסטל ופורצלן, חפצי יודאיקה וכלי כסף, רהיטים עתיקים ושטיחים פרסיים: יריב אגוזי 054-7626439 או לשלוח צילומי החפצים למייל: egoziart@gmail.com