קורס מקצועי על עתיקות אומנות ואספנות


 
 
 
קורס מקצועי על עתיקות אומנות ואספנות
 
 
 
 
 
 
מידע כללי על בית הספר
 
 
ביה"ס של יריב אגוזי (לשעבר גלריה אגוזי) הוא בית הספר המקצועי בישראל בו ניתן ללמוד קורס מהנה ומקצועי ללימודי הערכה ושמאות של יצירות אמנות, פרטי אספנות, עיצוב וחפצים עתיקים. רק בבית הספר של מומחה האמנות יריב אגוזי ילמדו אתכם לזהות מתי, מי והיכן יצרו את הציור העתיק  שירשתם, את השטיח הפרסי הנדיר שמצאתם בשוק הפשפשים או את אגרטל הפורצלן שעובר בירושה אצלכם במשפחה מדור לדור, מה ערכם האומנותי והכספי, עד כמה הם מבוקשים בקרב אספנים וסוחרים, בארץ או בחו"ל, מהן המגמות הבולטות בשוק האספנות והמסחר באומנות כיום, מהם המאפיינים התקופתיים של כל סגנון אומנותי וכיצד ניתן לשייך כל חפץ לסגנון ולתקופה בו נוצר ועוצב, במה כדאי ורצוי להשקיע כיום , מי הם היצרנים החשובים והמעצבים הבולטים בכל תקופה, איך מנהלים מכירה פומבית או מכירה און ליין בזירה המקוונת ועוד ועוד.
יריב אגוזי המנחה את הקורס, הינו מרצה ותיק ומנוסה שצבר ידע מעשי וניסיון רב, ושיטת הלימוד הייחודית שפיתח, מאפשרת לכל חובב אמנות וגם לאלה שחסרי רקע או ידע בתחום, לרכוש בתקופה קצרה יחסית, ידע בסיסי רחב ואפשרות לרכוש מקצוע חדש ומרתק ולעסוק באחד מתחומי האומנות, האספנות והעתיקות.
תלמידי בית הספר זוכים לשירות הערכה מקצועית חינם לחפצי האומנות העתיקים שברשותם, לרבות תכשיטים עתיקים ותכשיטי יוקרה יד שנייה, התלמידים לומדים על התנהלותה של מכירה פומבית ומקבלים תדרוך פרטני לגבי אופן ההתנהלות של מכירה פומבית, ההשתתפות בה, המגמות בתחום, וכדאיות הרכישה של פריטים שונים, דבר המכין את התלמידים גם כשחקנים פעילים בתחום הקנייה והמכירה במכירות פומביות בארץ ובחו"ל, דבר המאפשר להם לרכוש ולאסוף אומנות ועתיקות באופן מושכל וכדאי במיוחד.
 
 
 
 
 
 
 מגש פרסי עתיק עשוי נחושת מצופה בדיל, מעוטר בעבודת ריקוע ידנית, המאה ה-19 (יריב אגוזי)
 
 
 
 
 
 חלק מאוסף סמוברים עתיקים למכירה - הערכה יריב אגוזי 054-7626439
 
 
 
 
 
מה מקנה הקורס
 
 
הקורסים השונים המועברים בבית הספר של יריב אגוזי , מעבירים לתלמידי הקורס, בכלים מעשיים וחווייתיים כאחד, ידע מקצועי ומעשי רב, כיצד להעריך אומנותית וכספית יצירות אומנות, אספנות, עיצוב ועתיקות ומקנים לתלמידים כלים מעשיים כיצד להתמודד בשוק רווי העתקים וזיופים, כלים לזיהוי מקור היצירה והאמן או המעצב, זיהוי תקופות וסגנונות באומנות, זיהוי טכניקות ייצור ועיטור, הכרת המגמות בעבר ובהווה ותחזיות לגבי המגמות העתידיות בשוק המקומי והעולמי, זירות המכירה באינטרנט ובבתי מכירות פומביות, כמו גם הכרת שוק הגלריות ושווקי הפשפשים החשובים בארץ ובחו"ל.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
התעודה המוענקת לבוגרי הקורס, על ידי יריב אגוזי , מוכרת על ידי חברות שמאות וביטוח, גלריות, מוזיאונים ומוסדות ציבור ומעידה על הידע שנרכש בקורס ועל הנושאים הרבים שנלמדו בו. התעודה מהווה נדבך חשוב והכרחי לעיסוק בתחומי המסחר והאוצרות, ומעידה על ידע בסיסי רחב בתחומים העיקריים של עולם העתיקות והאומנות הישראלית, לרבים מבוגרי הקורסים  זוהי הדרך הקצרה והממצה ביותר להשתלבות מהירה וקלה בתחום מרתק זה ולהפיכת תחביב למקצוע עם הכנסה נאה בצידו.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 בין הנושאים הנלמדים בקורס: סגנונות באומנות דקורטיבית ומאפיינים תקופתיים, ומהם השורשים מהם צמחו הסגנונות שאפיינו את עיצוב הפנים בתקופות השונות, כלי חרסינה ופורצלן עתיקים, כלי כסף עתיקים, יצירות אומנות דקורטיבית מאמייל, נחושת, שיש, לכה, זכוכית וברונזה, ציור ישראלי ובינלאומי, שטיחים ואריגים עתיקים, ריהוט עתיק תקופתי, פריטי יודאיקה וחפצי בצלאל, גמולוגיה, יהלומים ואבני חן ותכשיטים עתיקים, כמו גם פריטי אמנות דקורטיבית מתקופת הארט נובו והארט דקו, אומנות סינית ויפנית עתיקה ועוד...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 מבנה ומשך הקורס
 
קורס הערכת יצירות אומנות ועתיקות של מומחה האמנות יריב אגוזי - נערך בהיקף של 16 מפגשים והוא הקורס המקצועי המקיף והגדול מסוגו כיום בישראל. מפגשים אלו כוללים לימודים עיוניים, לימודי מעשיים בסדנאות של הערכת אומנות ועתיקות ועוד.
 
 
 
 
בקורס מחולק חומר מקצועי רב, וזאת בנוסף לדוגמאות המעשיות המוצגות בכיתה. התלמידים נחשפים ליצירות האמנות המובאות למכירות הפומביות המתקיימות אחת לשבועיים. המבנה המודולארי של הקורס, מאפשר לתלמידים להשלים מפגשים מהם נעדרו, וכן להרחיב ולהעמיק בתחומים נבחרים בקורסים נוספים המוצעים במהלך שנת הלימודים.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 משך הקורס
 
הקורס ללימודי הערכה ושמאות בגלריה אגוזי מונה סה"כ: 16 מפגשים חד שבועיים, בשעות הערב (18:00-21:00), סה"כ 48 שעות אקדמיות.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 אפשרויות תעסוקה לאחר סיום הקורס וקבלת התעודה
 
 
לבוגרי הקורסים יוצעו אפשרויות להשתלב כעובדים בחברות הערכה, ביטוח ושמאות, גלריות, חנויות לעתיקות ותכשיטים, מכירות פומביות, פתיחת עסק פרטי, מסחר באינטרנט, חברות ציבוריות ופרטיות ועוד. 
רבים מהעוסקים בתחומי המסחר, האוצרות, השמאות והערכת אמנות ועתיקות בארץ,  הינם תלמידים לשעבר של יריב אגוזי ובוגרי קורסים בהנחייתו. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 איפה ומתי?
 
בית הספר של יריב אגוזי ממוקם בביתו הנמצא בשכונת טירת שלום שבנס ציונה
 
הקורס הבסיסי (קורס המבוא) הינו הקורס הגדול והמקיף ביותר הנערך כיום בישראל והוא מונה סה"כ: 16 מפגשים.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 בכל שנה נפתחים מספר קורסי מבוא
 
ומגוון של קורסי התמחות (קורסי המשך למתקדמים במגוון גדול של תחומים כגון: ריהוט עתיק, תכשיטים עתיקים, פורצלן וזכוכית, יודאיקה ופולקלור יהודי, מקורות ושורשים של אגדות עם וסמלים באומנות דקורטיבית, ארוטיקה באומנות, רסטורציה ושיחזור אומנותי ועוד.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 קורס לאספנים, שוחרי אמנות, עיצוב ועתיקות - בית הספר של מומחה העתיקות ושמאות האמנות יריב אגוזי
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 עלות הקורס כולו: 4,000 ש"ח כולל מע"מ
ניתן לשלם בכרטיסי אשראי (עד 12 תשלומים בקרדיט)
לפרטים נוספים והרשמה - אנא צרו קשר עם יריב אגוזי בנייד: 054-7626439 (ווטסאפ)