איך ניתן לבנות נכון אוסף ראוי של חפצים עתיקים...בלי לשדוד בנק


 
 
 
 
 
מומחה האמנות הוותיק, יריב אגוזי חושף עצות זהב איך לבנות נכון אוסף מכובד וראוי של חפצי אמנות עתיקים, מבלי להתפשר על הרמה אבל גם בלי לקרוע את הכיס או הארנק.
 
 
 
 
 
 
 
 
 עצת זהב ראשונה לאספן העתיקות המתחיל היא: תקנה איפה שהסוחרים ובעלי הגלריות קונים - קרי, במכירות פומביות. אם פעם נטו לחשוב שהשתתפות במכירות פומביות היא נחלתם של בעלי גלריות או עשירי המדינה, כיום ניתן לרכוש בכל בית מכירות בישראל, דרך האינטרנט, בקלות ובנוחות, לשלם בכרטיס אשראי (או בכל דרך אחרת שנוחה לכם) ואפילו בתוספת תשלום לקבל את הקניות עד הבית עם שליח שמתאם איתכם הגעה מראש.
 
יש מספר זירות ישראליות שמרכזות את כל בתי המכירות הפומביות בישראל, בעברית, בנוחות ובקלות.
 
בפועל, רוב הפריטים הכי טובים, הכי זולים והכי יפים שמגיעים מתכולות בתים, פינוי דירה, עיזבונות, ירושות או אוספים פרטיים בישראל - מוצעים כיום למכירה בעיקר דרך מכירות פומביות באינטרנט.
 
המבחר עצום, ומחירי הפתיחה נמוכים בהרבה מערכם האמיתי של החפצים והרבה מאד פעמים ניתן למצוא מציאות של ממש - עובדה, מרבית סוחרי שוק הפשפשים, הנחשב זול, קונים במכירות פומביות (ומספרים ללקוחות שלהם שהסחורה מיובאת מחו"ל).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 עצת הזהב השנייה לאספן העתיקות המתחיל - תלמד, ידע זה כח, במיוחד בתחומי האספנות של אמנות, עתיקות וחפצי אספנות נדירים. 
 
כיום יש מידע עצום וזמין בעברית כמעט על כל תחום אספנות, בנוסף מוצעים קורסים שונים בעברית בכל הארץ ללימודי הערכה ושמאות של יצירות אמנות, אוספים ועתיקות, קורסים מקצועיים שלא דורשים מהלומדים ידע מוקדם או נסיון כלשהו. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
עצת זהב שלישית לאספן המתחיל היא - תקנו רק לפי הטעם והכיס, כי בסופו של יום אתם צריכים לחיות עם החפצים האלו ועם האוסף המתרקם. אל תתפתו ל'השקעות', אמנות זו לא בורסה ולא נדל"ן מניב. נכון יש כאלה שעשו השקעות טובות באמנות אבל תמיד היה מעורב בזה ידע עצום והרבה מזל. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
יש אספנים 'רוחביים' שאוספים תחומים שונים, יש כאלה שמתמחים רק בתחום אחד, תקופה אחת או סגנון מסויים ואפילו רק יצרן בודד או נושא ספציפי וצר מאד, בכל מקרה תלמדו טוב את התחום, תקנו מתוך ידע או ממקורות יודעי דבר, זה יחסוך לכם הרבה מאד כסף ועוגמת נפש. 
 
 
 
 
 
 
 
 ועצה אחרונה, בגלל שבעשור האחרון שוק האומנות והעתיקות נמצא בשפל, המחירים ירדו לרצפה, ומספר הקונים הדלדל באופן ניכר - כך נוצר מצב בו מצד אחד 'נשפכת' לשוק המשני של בתי המכירות הפומביות כמות עצומה של סחורה ופרטי איכות מדהימים חלקם ברמה מוזיאלית ממש כשמצד שני אין כמעט תחרות על הפריטים והמחירים שווים לכל נפש ולכל כיס - זה גן עדן חפצי...... תקנו כאילו אין מחר. כי המצב הזה לא ישאר כך לנצחה והמגמה תתהפך.
 
לצפייה במאות אלבומים מצולמים בהם מוצגים חפצים עתיקים שמכרנו מפינוי דירות, מכירת ירושות ותכולות בתים, אוספים וירושות - לחצו על הקישור הבא:
 
 לצפיה באלבומים לחצו כאן
 
 
 
 
 
 
 
שם המעריך המומחה: יריב אגוזי
נייד: 054-7626439 (רק בשעות הפעילות בבקשה 10:00-16:00)
בשעות אחרות ניתן לפנות במייל: egoziart@gmail.com
או בווטסאפ למספר הזה