קורס מיוחד ומרתק לאספנים, שוחרי אמנות, חובבי עיצוב פנים ועתיקות


 
קורס מקצועי על עתיקות אומנות ואספנות בהנחיית מומחה האמנות הוותיק יריב אגוזי
 
 
 
 
 
קורס מיוחד ומרתק לאספנים, שוחרי אמנות, חובבי עיצוב פנים ועתיקות - בבית הספר של יריב אגוזי בנס ציונה (שכונת טירת שלום)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לימודי שמאות אמנות ועתיקות - ללמוד בקורס הטוב ביותר אצל יריב אגוזי בקבוצות קטנות ובליווי צמוד ואישי
 
 
 
 
 
 
מבין כל הקורסים המוצעים בישראל כיום ללימודים על עתיקות, אומנות ואספנות, יש רק קורס אחד שהוא המקיף והמקצועי ביותר. הקורס בהנחיית יריב אגוזי (לשעבר גלריה אגוזי).  קורס זה נחשב כבר שנים לקורס המוביל בתחומים אלו. למידע נוסף ולהרשמה לקורס הבא שיפתח חייגו: 054-7626439 (גם ווטסאפ) או שלחו למו מייל לכתובת: egoziart@gmail.com
 
 
 
 
 
 
מה שמייחד את הקורס של יריב אגוזי מכל שאר הקורסים המוצעים כיום, הוא שהקורס כולו מושתת על טיפים מקצועיים ושימושיים מתוך הנסיון הרב שצבר יריב אגוזי בעשרות שנות עשייה בתחומי המסחר, האספנות והערכת אומנות, תכשיטים ועתיקות. זה לא קורס לעקרות בית משועממות, זה אומנם קורס מרתק ומרחיב דעת (ועוצר נשימה מבחינה ויזואלית) אבל הוא מיועד לכל מי שבאמת רוצה להעמיק את הבנתו בתחומים אלו ברמה מקצועית ומעשית.
 
 
 
 
 
 
 
לימודי אספנות והערכת אמנות ועתיקות מקנים לבוגרי הקורס כלים מקצועיים להערכה אמנותית וכספית של יצירות אמנות, פרטי אספנות, תכשיטים, ענתיקות וחפצי ערך במגוון רחב של תחומים. במידה והתעניינתם בתחום זה, יריב אגוזי מתמחה בהכשרת אנשים לתחום הערכת יצירות אומנות ועתיקות ובית הספר שלו הנו המוביל כיום בישראל בהכשרת אנשי מקצוע בתחומים אלו.
 
 
 
 
 
 
 
 
מידע כללי על לימודי אספנות והערכת אמנות ועתיקות
 
לימודי הערכת אמנות ועתיקות, מקנים ללומדים בהם ידע רב וכלים מקצועיים רלבנטים להערכת שוויים של חפצי ערך ממגוון רחב של תחומי התמחות כגון: כלי חרסינה ופורצלן, כלי זכוכית וקריסטל, כלי כסף, חפצי יודאיקה ופולקלור יהודים עתיקים, שטיחים ואריגים עתיקים, ריהוט עתיק, פסלי ברונזה ושיש עתיקים, אומנות המזרח הרחוק, ציור ופיסול ישראלי ועוד. בנוסף לכך, לימודים אלה מקנים ידע רב בכל הקשור לרכישה נבונה של אומנות, תכשיטים עתיקים ופרטי אספנות, שיטות איסוף מידע במדיות השונות, סקירה נרחבת של עולם האומנות והאספנות כיום (בארץ ובעולם), מסחר מקוון, בניית אוסף אמנות ועוד.
נושאי הלימוד בקורס המבוא הבסיסי
 
 
 
 
 
 
 
 
בקורס המבוא הבסיסי נחשפים תלמידי הקורס למגוון רחב ביותר של נושאים, בינהם: הכרת סגנונות חשובים באומנות דקורטיבית, מבוא לכלי פורצלן עתיקים מהמאות ה-18 ועד המאה העשרים, מבוא לכלי זכוכית וקריסטל עתיקים, מבוא לריהוט עתיק לרבות סדנא לשיחזור אומנותי של רהיטים עתיקים, מבוא לשטיחים ואריגים עתיקים, הכרת נושא כלי הכסף העתיקים, חפצי יודאיקה ופולקלור יהודי, פרטי בצלאל, מבוא לחפצים עתיקים עשויים ממתכות כגון פיוטר, פליז, נחושת וברונזה, מבוא לגמולוגיה (יהלומים, אבני חן, פנינים וזהב), מבוא לתכשיטים עתיקים מהמאה ה-17 ועד המאה העשרים, כרזות עתיקות לאספנים, יצירות עתיקות מעוטרות אמייל, מניאטורות עתיקות, מניפות, אומנות סינית ויפנית עתיקה ועוד...
 
 
 
 
 
 
 
 
מי קהל היעד של הקורסים שלנו?
 
לימודי אספנות והערכת אמנות ועתיקות מיועדים לשוחרי אומנות, אספנים וסוחרים, מתחילים ובעלי וותק בתחום, המעוניינים לדעת כיצד להעריך את ערכן המסחרי והאומנותי של יצירות אמנות ושל עתיקות. בין תלמידנו: אוצרי מוזיאונים, בעלי גלריות לאומנות, בעלי חנויות יד שנייה ופרטי עיצוב ואספנות, חובבי אומנות, מורים לאומנות, מעריכים ושמאי אומנות מחברות ביטוח, רסטוראטורים (משחזרי אומנות), אדריכלים ומעצבי פנים, יועצי הום סטיילינג, תלמידי הסטודיו לעיצוב פנים של ברברה ברזין ועוד.
 
 
 
 
 
 
 
 
אפשרויות תעסוקה: מרבית העוסקים בתחום האומנות והאספנות בישראל הנם בוגרים של קורסים בהנחיית יריב אגוזי, אם ברצונכם לעבור הכשרה מקצועית טובה לקראת הסבה מקצועית והשתלבות באחד מתחומי העיסוק בתחום (מעריכי ושמאי אומנות ועתיקות, מסחר רגיל או מקוון, עבודה בגלריה או במוזיאון וכולי...) הגעתם למקום הנכון ביותר.
 
 
 
 
 
 
 
אפשרויות לימודים נוספות: בסיום קורס המבוא הבסיסי, מוצעים לבוגרי הקורס מגוון קורסי המשך למתקדמים (קורסי התמחות) בתחומים שונים כגון: ציור ישראלי, פורצלן, כלי כסף, יודאיקה, תכשיטים עתיקים ועוד.
בשנים האחרונות נפתחו מספר מוסדות לימוד בארץ קורסים ללימוד תחום האומנות, האספנות והעתיקות, הן כלימודי העשרה והן כלימוד מקצוע הערכה ושמאות מקצועית, קורסים הזוכים לפופולאריות הולכת וגואה הן בקרב אספנים וסוחרי אומנות והן בקרב חובבים מכל רחבי הארץ.
 
 
 
 
 
 
 
 
הקורסים השונים נבדלים זה מזה בהיקף וברמת החומר הנלמד, בחלק מהמוסדות מועברים הקורסים על ידי אנשי אקדמיה תוך שימת דגש על הפן ההיסטורי תרבותי ובחלק מהמוסדות מועברים הקורסים דווקא על ידי אנשי מקצוע הבאים ממרכז העשייה בתחומי האומנות והעתיקות, כגון סוחרי אומנות וותיקים, בעלי גלריות ואוצרי מוזיאונים, אספנים גדולים של אומנות ועתיקות, משחזרים מקצועיים ורסטוראטורים בעלי ניסיון ואפילו שמאים בכירים ומעריכי אומנות ועתיקות שמביאים איתם ניסיון מצטבר רב בעבודה בשטח וידע מעשי פרקטי שרכשו אחרי עשרות שנים בתחום.
 
 
 
 
 
 
 
 
מידע כללי על בית הספר שח יריב אגוזי
 
ביה"ס של יריב אגוזי (לשעבר גלריה אגוזי הנודעת שנוסדה בשנת 1983) הוא בית הספר המקצועי בארץ בו ניתן ללמוד קורס מהנה ומקצועי ללימודי הערכה ושמאות  של יצירות אמנות, אספנות, עיצוב ועתיקות. רק בבית הספר של גלריה אגוזי תפגשו מומחים שילמדו אתכם  לזהות מתי, מי והיכן יצרו את הציור הישן שירשתם, את השטיח הפרסי העתיק שמצאתם בשוק פשפשים או את אגרטל החרסינה הנדיר העובר בירושה מדור לדור, מה ערכם האומנותי והכספי, עד כמה הם מבוקשים בקרב אספנים וסוחרים, מהן המגמות הבולטות בשוק האספנות והמסחר באומנות, מהם המאפיינים התקופתיים של כל סגנון אומנותי, במה כדאי ורצוי להשקיע , מי הם היצרנים החשובים והמעצבים הבולטים בכל תקופה ועוד ועוד.
 
 
 
 
 
 
 
 
יריב אגוזי המנחה את הקורס, הינו מרצה ותיק ומנוסה שצבר ידע מעשי וניסיון רב, ושיטת הלימוד הייחודית שפיתח, מאפשרת לכל חובב אמנות וגם לאלה שחסרי רקע או ידע בתחום, לרכוש בתקופה קצרה יחסית, ידע בסיסי רחב ואפשרות לרכוש מקצוע חדש ומרתק ולעסוק באחד מתחומי האומנות, האספנות והעתיקות.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
תלמידי בית הספר זוכים לשירות הערכה מקצועית חינם לחפצי האומנות והעתיקות שברשותם, לרבות תכשיטים עתיקים ותכשיטי יוקרה יד שנייה, התלמידים עוברים סדרת סיורים מודרכים בתצוגות המקדימות שלפני כל מכירה פומבית ומקבלים תדרוך פרטני לגבי אופן ההתנהלות של מכירה פומבית, ההשתתפות בה, המגמות בתחום, וכדאיות הרכישה של פריטים שונים, דבר המכין את התלמידים גם כשחקנים פעילים בתחום הקנייה והמכירה במכירות פומביות בארץ ובחו"ל, דבר המאפשר להם לרכוש ולאסוף אומנות ועתיקות באופן מושכל וכדאי במיוחד.
 
 
 
 
 
 
 
מה מקנה הקורס
 
הקורסים השונים המועברים בבית הספר של יריב אגוזי , מעבירים לתלמידי הקורס, בכלים מעשיים וחווייתיים כאחד, ידע מקצועי ומעשי רב, כיצד להעריך אומנותית וכספית יצירות אומנות, אספנות, עיצוב ועתיקות ומקנים לתלמידים כלים מעשיים כיצד להתמודד בשוק רווי העתקים וזיופים, כלים לזיהוי מקור היצירה והאמן או המעצב, זיהוי תקופות וסגנונות באומנות, זיהוי טכניקות ייצור ועיטור, הכרת המגמות בעבר ובהווה ותחזיות לגבי המגמות העתידיות בשוק המקומי והעולמי, זירות המכירה באינטרנט ובבתי מכירות פומביות, כמו גם הכרת שוק הגלריות ושווקי הפשפשים החשובים בארץ ובחו"ל.
 
 
 
 
 
 
 
 
לאחר סיום הקורס, ניתנת לכל בוגר תעודת סיום של הקורס ללימודי הערכה ושמאות של יריב אגוזי, בה מפורטים הנושאים שנלמדו במהלך הקורס המקיף. מרבית העוסקים בתחומי האומנות ועתיקות בישראל, בהם אספנים, סוחרים אוצרים ומשחזרים מקצועיים ? הינם תלמידים לשעבר של יריב אגוזי. כמו כן לבוגרי הקורס יש יתרון ברור להשתלב בעיסוק בתחומים אלה, כמעריכים ושמאים של חברות ביטוח, כעובדים בגלריות ובמוזיאונים, במסחר באומנות ובעתיקות ואפילו כבסיס ללימודי אוצרות או רסטורציה בהמשך דרכם המקצועית. לאחר סיום קורס המבוא הבסיסי עומד לבוגרי הקורס מגוון רחב של קורסי המשך (קורסי התמחות) בתחומי הלימוד השונים, קורס מתקדמים על כלי פורצלן, קורס יודאיקה, אומנות ישראלית, כלי כסף עתיקים או התמחות רק בתכשיטים עתיקים ועוד...
 
 
 
 
 
 
 
 
התעודה המוענקת לבוגרי הקורס, על ידי יריב אגוזי , מוכרת על ידי חברות שמאות וביטוח, גלריות, מוזיאונים ומוסדות ציבור ומעידה על הידע שנרכש בקורס ועל הנושאים הרבים שנלמדו בו. התעודה מהווה נדבך חשוב והכרחי לעיסוק בתחומי המסחר והאוצרות, ומעידה על ידע בסיסי רחב בתחומים העיקריים של עולם העתיקות והאומנות הישראלית, לרבים מבוגרי הקורסים  זוהי הדרך הקצרה והממצה ביותר להשתלבות מהירה וקלה בתחום מרתק זה ולהפיכת תחביב למקצוע עם הכנסה נאה בצידו.
 
 
 
 
 
 
 
 
בין הנושאים הנלמדים בקורס: סגנונות באומנות דקורטיבית ומאפיינים תקופתיים, ומהם השורשים מהם צמחו הסגנונות שאפיינו את עיצוב הפנים בתקופות השונות, כלי חרסינה ופורצלן עתיקים, כלי כסף עתיקים, יצירות אומנות דקורטיבית מאמייל, נחושת, שיש, לכה, זכוכית וברונזה, ציור ישראלי ובינלאומי, שטיחים ואריגים עתיקים, ריהוט עתיק תקופתי, פריטי יודאיקה וחפצי בצלאל, גמולוגיה, יהלומים ואבני חן ותכשיטים עתיקים, כמו גם פריטי אמנות דקורטיבית מתקופת הארט נובו והארט דקו, אומנות סינית ויפנית עתיקה ועוד...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מבנה ומשך הקורס
 
 
קורס הערכת יצירות אומנות ועתיקות של יריב אגוזי - נערך במתכונתו המורחבת בהיקף של 27 מפגשים והוא הקורס המקצועי המקיף והגדול מסוגו כיום בישראל. מפגשים אלו כוללים לימודים עיוניים, לימודי מעשיים סיורים מודרכים בגלריות, סדנאות של משחזרי אומנות ורסטוראטורים מקצועיים, שוק הפשפשים, מכירות פומביות, בתים פרטיים של אספני אומנות ועתיקות ועוד. יש גם מתכונת מקוצרת של 16 מפגשים בלבד.
בקורס מחולק חומר מקצועי רב, וזאת בנוסף לדוגמאות המעשיות המוצגות בכיתה. התלמידים נחשפים ליצירות האמנות המוצגות דרך קבע, והמובאות למכירות הפומביות המתקיימות שש פעמים בשנה. המבנה המודולארי של הקורס, מאפשר לתלמידים להשלים מפגשים מהם נעדרו, וכן להרחיב ולהעמיק בתחומים נבחרים בקורסים נוספים המוצעים במהלך שנת הלימודים.
 
 
 
 
 
 
 
משך הקורס
 
הקורס ללימודי הערכה ושמאות בגלריה אגוזי מונה סה"כ: 27 מפגשים חד שבועיים, בשעות הערב (18:00-21:00), סה"כ 108 שעות אקדמיות. במתכונתו המורחבת - סך כל שעות הלימוד בקורסי ההתמחות בבית הספר, כ- 300 שעות לימוד. *כאמור יש מתכונת מקוצרת של 16 מפגשים בלבד.
 
 
 
 
 
 
 
 
אפשרויות תעסוקה לאחר סיום הקורס וקבלת התעודה
 
לבוגרי הקורסים יוצעו אפשרויות להשתלב כעובדים בחברות הערכה, ביטוח ושמאות, גלריות, חנויות לעתיקות ותכשיטים, מכירות פומביות, פתיחת עסק פרטי, מסחר באינטרנט, חברות ציבוריות ופרטיות ועוד. 
רבים מהעוסקים בתחומי המסחר, האוצרות, השמאות והערכת אמנות ועתיקות בארץ,  הינם תלמידים לשעבר של יריב אגוזי ובוגרי קורסים בהנחייתו.
 
 
 
 
 
 
איפה ומתי?
 
בית הספר של יריב  אגוזי ממוקם כיום בבית בשכונת טירת שלום בנס ציונה
בכל שנה נפתחים מספר קורסי מבוא 
ומגוון גדול של קורסי התמחות (קורסי המשך למתקדמים במגוון גדול של תחומים כגון: ריהוט עתיק, תכשיטים עתיקים, פורצלן וזכוכית, יודאיקה ופולקלור יהודי, מקורות ושורשים של אגדות עם וסמלים באומנות דקורטיבית, ארוטיקה באומנות, רסטורציה ושיחזור אומנותי ועוד.
 
 
 
 
 
 
 
קורס לאספנים, שוחרי אמנות, עיצוב ועתיקות - בית הספר של יריב אגוזי תל אביב
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
עלות הקורס כולו: 6,800 ש"ח כולל מע"מ במתכונתו המורחבת ו-4,000 ש"ח בלבד במתכונתו המקוצרת.
  
ניתן לשלם בכרטיסי אשראי (עד -18 תשלומים בקרדיט)
 
לפרטים נוספים והרשמה - אנא צרו קשר עם יריב אגוזי בווטסאפ (054-7626439) או במייל: egoziart@gmail.com
 
 
 
 
 
 
 
 
 
הקורס מתוכנן להפתח בקרוב ויערך בימי א' בערב מהשעה 18:00 (כל הרצאה 3 שעות) עד השעה 21:00 בבית פרטי בשכונת טירת שלום בנס ציונה וניתן להגיע להרצאת התרשמות חינם רק בבקשה להודיע מראש שנשמור לך מקום - עלות כל הקורס המקוצר לכל ה-16 מפגשים (סה"כ: 48 שעות) היא: 4,000 ש"ח כולל מע"מ - ניתן לקבל קבלה על השתלמות מקצועית
 
אשמח להוסיף את מספר הנייד שלך לקבוצת הווטסאפ המתגבשת של תלמידי הקורס לעידכונים? לכן שלחו לי בקשת הצטרפות למייל או לווטסאפ שלי - ואם כן איזה נייד לצרף? ומה שמכם המלא?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
קורס המבוא בגרסה המרוכזת מורכב מ-16 מפגשים חד שבועיים, כל מפגש בן שלוש שעות (עם הפסקה כמובן) כשהקורס מודלרי וכל מפגש הינו אוטונומי ועומד בזכות עצמו, כך שאם הפסיד התלמיד הרצאה, אין זה מונע ממנו ללמוד שבוע לאחר מכן נושא אחר.
נושאי הלימוד בקורס המבוא הבסיסי המקוצר (ללא סיורים)
 
 
 
 
 
 
 
בקורס המבוא הבסיסי נחשפים תלמידי הקורס למגוון רחב ביותר של נושאים, בינהם: הכרת סגנונות חשובים באומנות דקורטיבית, מבוא לכלי פורצלן עתיקים מהמאות ה-18 ועד המאה העשרים, מבוא לכלי זכוכית וקריסטל עתיקים, מבוא לריהוט עתיק לרבות סדנא לשיחזור אומנותי של רהיטים עתיקים, מבוא לשטיחים ואריגים עתיקים, הכרת נושא כלי הכסף העתיקים, חפצי יודאיקה ופולקלור יהודי, פרטי בצלאל, מבוא לחפצים עתיקים עשויים ממתכות כגון פיוטר, פליז, נחושת וברונזה, מבוא לגמולוגיה (יהלומים, אבני חן, פנינים וזהב), מבוא לתכשיטים עתיקים מהמאה ה-17 ועד המאה העשרים, כרזות עתיקות לאספנים, יצירות עתיקות מעוטרות אמייל, מניאטורות עתיקות, מניפות, אומנות סינית ויפנית עתיקה ועוד...
 
 
 
 
 
 
 
להלן רשימת הנושאים שילמדו בקורס החדש בטירת שלום:
 
1. הרצאה ראשונה:: מבוא לכלי פורצלן עתיקים שיוצרו במאות ה-18 וה-19 (כולל הכרת חומרים, טכניקות ייצור ועיטור) ועוד
2. הרצאה שנייה: מבוא להכרת המאפיינים של סגנון הארט נובו בארכיטקטורה, עיצוב פנים, חפצי אומנות דקורטיבית ותכשיטים שיוצרו בין השנים 1890-1917
3. הרצאה שלישית: מבוא להכרת המאפיינים של סגנון הארט דקו בארכיטקטורה, עיצוב פנים, חפצי אומנות דקורטיבית ותכשיטים שיוצרו בין השנים 1920-1935
4. הרצאה רביעית: מבוא להערכת כלי כסף עתיקים ומתכות לא אצילות
5. הרצאה חמישית: מבוא ליודאיקה ופרטי פולקלור יהודיים עתיקים (מסחר, אספנות והערכה מקצועית כולל זיופים, וזיהוי חיקויים והעתקים)
6. הרצאה שישית: מבוא חפצים שנוצרו ב'בצלאל' בירושלים במחצית הראשונה של המאה העשרים (מסחר, אספנות והערכה מקצועית כולל זיופים, וזיהוי חיקויים והעתקים)
7. הרצאה שביעית: הכרת המאפיינים של סגנונות חשובים באומנות דקורטיבית (גוטי, רנסנס, בארוק, רוקוקו ואמפייר)
8. הרצאה שמינית: הכרת שוק האומנות הישראלי מקדישמן ועד יוסל ברגנר
9. הרצאה תשיעית: מבוא לחפצים ופסלים עתיקים עשויים ברונזה
10. הרצאה עשירית: מבוא להערכה ואספנות של חפצי אומנות דקורטיבית עתיקים עשויים אמייל + מיקרו מוזאיקה + פיאטרה דורה (שלושה נושאים בהרצאה אחת מרתקת ועוצרת נשימה מבחינה ויזואלית)
11. הרצאה אחת עשרה: מבוא לחפצים עתיקים עשויים זכוכית וקריסטל (זכוכית בוהמית, צרפתית ועוד...)
12. הרצאה שתיים עשרה: מבוא לגמולוגיה (זהב, פנינים, יהלומים ואבני חן) זה הבסיס להבנת ההרצאה הבאה על תכשיטים עתיקים
13. הרצאה שלוש עשרה: מבוא לתכשיטים עתיקים (סגנונות, מאפיינים תקופתיים, טכניקות עיטור וייצור, הערכה אומנותית וכספית, הכרת זירות המסחר השונות, זיופים ועוד...) לא לנשים בלבד!
14. הרצאה ארבע עשרה: מבוא לריהוט עתיק (הכרת חומרים, מאפיינים תקופתיים ושיוך סגנוני, הערכת מחיר, טיפים לרכישה נבונה , מגמות בתחום כיום ועוד
15. הרצאה חמש עשרה: יצרני הזכוכית החשובים במאה העשרים (אמיל גאלה, דום ננסי, רנה לליק, לואיס קומפורט טיפאני, סבינו פריס ועוד)
16. אלים ומפלצות (הכרה ופיענוח של סמלים וצפנים באומנות)