לימודי שמאות, רוצה להיות שמאי אמנות? - לימודי שמאות אמנות בישראל


 
 
 
 
 
שמאות אומנות, הינה עיסוק בהערכות נזקים בתחום האומנות, ניתן ללמוד שמאות של יצירות אמנות, תכשיטים וחפצים עתיקים קורס שמאות אומנות בהנחיית מומחה האמנות הוותיק, יריב אגוזי 054-7626439
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
שמאי אומנות הינו גורם מקצועי מומחה לפריטים יקרי ערך ויצירות אמנות כגון: ציורים ופסלים, מטבעות ותכשיטי זהב, אמנות מהמזרח הרחוק ואמנות איסלאמית עתיקה, חפצי בצלאל ויודאיקה, כלי כסף, כלי זכוכית ופורצלן ועוד
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מחפשים קורס אומנות?
על פי רוב מי שיבצע הערכת שמאות ליצירות אומנות, חפצים עתיקים ואוספים שונים, יהיה שמאי רכוש ללא התמחות מיוחדת בהערכת אומנות ועתיקות אלה מעריך כללי העוסק בכל ההיבטים של הטיפול בנזקים ברכוש בייתי בהתאם לפוליסת הביטוח המצויה ברשות המבוטח. או שהוא אמור לאמוד את הנזק שנגרם (או ירידת ערך) ליצירת אומנות או חפץ אומנות עתיק.
מרבית  השמאים אינם מומחים לאומנות, ומרביתם עוסקים עצמאיים בתחום הביטוח, הנותנים את שירותיהם לקהל הרחב או ל חברות ביטוח וחברות שמאות.
לצערי כיום, ואני כותב זאת בדם ליבי, החוק הישראלי פרוץ לחלוטין ואינו מחייב שמאים ברישוי (למעט שמאי רכב ומקרקעין). לכאורה, יכול אדם להיות שמאי אומנות גם ללא הכשרה או נסיון מתבקש. אולם, מורכבות המקצוע, הידע הרב הנדרש משמאי בתחום האומנות ובתחום העתיקות והתכשיטים, הם כאלה שלא יתאפשר לאדם שלא מגיע ממרכז העשייה בתחום, לעסוק במקצוע ללא הכשרה מסודרת או לכל הפחות מבסיס שניתן לקבל מקורסים ללימודי שמאות אומנות שזה המינימום ההכרחי לדעתי. סביר גם שללא רקע לימודי מתאים (תולדות האומנות או קורסי הערכת אומנות) לא יוכל אדם לקבל עבודות מחברת ביטוח או להתקבל לעבודה במשרדי שמאים ולערוך הערכות לצרכי ביטוח של תכולות ואוספני אומנות.
אני תקווה שאיגוד שמאי הביטוח בישראל יפעל לחקיקה בנושא, אשר תחייב הכשרה מקצועית ורישוי מסודר של שמאי הרכוש והשמאים לנזקי אומנות ובכך תקבע אמות מידה אחידות לכל העוסקים בתחום הזה כיום.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
רוצים ללמוד אמנות?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לימודי שמאות אומנות, רוצה להיות שמאי המתמחה בשמאות של עתיקות, תכשיטים עתיקים ויצירות אומנות?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לימודי שמאות אומנות - קורסים על הערכה ושמאות של אומנות ועתיקות
 
 
 
 
 
 
 
 
לימודי שמאות, רוצה להיות שמאי אמנות? - לימודי שמאות אמנות בישראל - קורס מקצעי בהנחיית מומחה האמנות והשמאות: יריב אגוזי 054-7626439 (ווטסאפ)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לימודים בישראל – קורס שמאות אמנות – שווה ללמוד את זה? – בית ספר של יריב אגוזי – לימודי הערכת אומנות ועתיקות בקורס שמאות אמנות קורס המיועד לאנשי ביטוח ושמאות, סוחרים ובעלי גלריות, חובבים, מקצוענים ואספנים, שוחרי אמנות, עיצוב ועתיקות, אדריכלים, מעצבי פנים ומלבישי בתים ויועצי הום סטיילינג – בית הספר של יריב אגוזי מעביר קורס אספנות והערכת אמנות ועתיקות קורס שמאות אמנות, קורס הערכת עתיקות, לימודי אספנות והערכת אומנות. יריב אגוזי הנו שמאי עתיקות, המתמחה בהערכת עתיקות ושמאי חפצי אומנות עתיקים ונדירים 054-7626439
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מבין כל הקורסים המוצעים בישראל כיום ללימודים על עתיקות, אומנות ואספנות, יש רק קורס אחד שהוא המקיף והמקצועי ביותר. הקורס בהנחיית יריב אגוזי (מגלריה אגוזי)  נחשב כבר שנים לקורס המוביל בתחומים אלו. למידע נוסף ולהרשמה לקורס הבא שיפתח אחרי החגים ב: 15 באוקטובר, חייגו: 054-7626439 או שלחו למו מייל לכתובת: egoziart@gmail.com
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לימודי שמאות אומנות - קורסים על הערכה ושמאות של אומנות ועתיקות
 
 
 
 
 
 
 
מה שמייחד את הקורס של גלריה אגוזי מכל שאר הקורסים המוצעים כיום, הוא שהקורס כולו מושתת על טיפים מקצועיים ושימושיים מתוך הנסיון הרב שצבר יריב אגוזי בעשרות שנות עשייה בתחומי המסחר, האספנות והערכת אומנות, תכשיטים ועתיקות. זה לא קורס לעקרות בית משועממות, זה אומנם קורס מרתק ומרחיב דעת (ועוצר נשימה מבחינה ויזואלית) אבל הוא מיועד לכל מי שבאמת רוצה להעמיק את הבנתו בתחומים אלו.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 נושאי הלימוד בקורס המבוא הבסיסי
בקורס המבוא הבסיסי נחשפים תלמידי הקורס למגוון רחב ביותר של נושאים, בינהם: הכרת סגנונות חשובים באומנות דקורטיבית, מבוא לכלי פורצלן עתיקים מהמאות ה-18 ועד המאה העשרים, מבוא לכלי זכוכית וקריסטל עתיקים, מבוא לריהוט עתיק לרבות סדנא לשיחזור אומנותי של רהיטים עתיקים, מבוא לשטיחים ואריגים עתיקים, הכרת נושא כלי הכסף העתיקים, חפצי יודאיקה ופולקלור יהודי, פרטי בצלאל, מבוא לחפצים עתיקים עשויים ממתכות כגון פיוטר, פליז, נחושת וברונזה, מבוא לגמולוגיה (יהלומים, אבני חן, פנינים וזהב), מבוא לתכשיטים עתיקים מהמאה ה-17 ועד המאה העשרים, כרזות עתיקות לאספנים, יצירות עתיקות מעוטרות אמייל, מניאטורות עתיקות, מניפות, אומנות סינית ויפנית עתיקה ועוד...
 
 
 
 
 
 
 
 מי קהל היעד של הקורסים שלנו?
לימודי אספנות והערכת אמנות ועתיקות מיועדים לשוחרי אומנות, אספנים וסוחרים, מתחילים ובעלי וותק בתחום, המעוניינים לדעת כיצד להעריך את ערכן המסחרי והאומנותי של יצירות אמנות ושל עתיקות. בין תלמידנו: אוצרי מוזיאונים, בעלי גלריות לאומנות, בעלי חנויות יד שנייה ופרטי עיצוב ואספנות, חובבי אומנות, מורים לאומנות, מעריכים ושמאי אומנות מחברות ביטוח, רסטוראטורים (משחזרי אומנות), אדריכלים ומעצבי פנים ועוד.
 
 
 
 
 
 
 
 
 אפשרויות תעסוקה: מרבית העוסקים בתחום האומנות והאספנות בישראל הנם בוגרים של קורסים בהנחיית יריב אגוזי, אם ברצונכם לעבור הכשרה מקצועית טובה לקראת הסבה מקצועית והשתלבות באחד מתחומי העיסוק בתחום (מעריכי ושמאי אומנות ועתיקות, מסחר רגיל או מקוון, עבודה בגלריה או במוזיאון וכולי...) הגעתם למקום הנכון ביותר.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 להלן רשימת הנושאים שילמדו בקורס החדש בטירת שלום:
1. הרצאה ראשונה:: מבוא לכלי פורצלן עתיקים שיוצרו במאות ה-18 וה-19 (כולל הכרת חומרים, טכניקות ייצור ועיטור) ועוד
2. הרצאה שנייה: מבוא להכרת המאפיינים של סגנון הארט נובו בארכיטקטורה, עיצוב פנים, חפצי אומנות דקורטיבית ותכשיטים שיוצרו בין השנים 1890-1917
3. הרצאה שלישית: מבוא להכרת המאפיינים של סגנון הארט דקו בארכיטקטורה, עיצוב פנים, חפצי אומנות דקורטיבית ותכשיטים שיוצרו בין השנים 1920-1935
4. הרצאה רביעית: מבוא להערכת כלי כסף עתיקים ומתכות לא אצילות
5. הרצאה חמישית: מבוא ליודאיקה ופרטי פולקלור יהודיים עתיקים (מסחר, אספנות והערכה מקצועית כולל זיופים, וזיהוי חיקויים והעתקים)
6. הרצאה שישית: מבוא חפצים שנוצרו ב'בצלאל' בירושלים במחצית הראשונה של המאה העשרים (מסחר, אספנות והערכה מקצועית כולל זיופים, וזיהוי חיקויים והעתקים)
7. הרצאה שביעית: הכרת המאפיינים של סגנונות חשובים באומנות דקורטיבית (גוטי, רנסנס, בארוק, רוקוקו ואמפייר)
8. הרצאה שמינית: הכרת שוק האומנות הישראלי מקדישמן ועד יוסל ברגנר
9. הרצאה תשיעית: מבוא לחפצים ופסלים עתיקים עשויים ברונזה
10. הרצאה עשירית: מבוא להערכה ואספנות של חפצי אומנות דקורטיבית עתיקים עשויים אמייל + מיקרו מוזאיקה + פיאטרה דורה (שלושה נושאים בהרצאה אחת מרתקת ועוצרת נשימה מבחינה ויזואלית)
11. הרצאה אחת עשרה: מבוא לחפצים עתיקים עשויים זכוכית וקריסטל (זכוכית בוהמית, צרפתית ועוד...)
12. הרצאה שתיים עשרה: מבוא לגמולוגיה (זהב, פנינים, יהלומים ואבני חן) זה הבסיס להבנת ההרצאה הבאה על תכשיטים עתיקים
13. הרצאה שלוש עשרה: מבוא לתכשיטים עתיקים (סגנונות, מאפיינים תקופתיים, טכניקות עיטור וייצור, הערכה אומנותית וכספית, הכרת זירות המסחר השונות, זיופים ועוד...) לא לנשים בלבד!
14. הרצאה ארבע עשרה: מבוא לריהוט עתיק (הכרת חומרים, מאפיינים תקופתיים ושיוך סגנוני, הערכת מחיר, טיפים לרכישה נבונה , מגמות בתחום כיום ועוד
15. הרצאה חמש עשרה: יצרני הזכוכית החשובים במאה העשרים (אמיל גאלה, דום ננסי, רנה לליק, לואיס קומפורט טיפאני, סבינו פריס ועוד)
16. אלים ומפלצות (הכרה ופיענוח של סמלים וצפנים באומנות)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 מומחה האמנות יריב אגוזי | שמאי אומנות וותיק ומקצועי | הערכת ציורים, פסלים, תכשיטים‏ וחפצים עתיקים 054-7626439
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  קורס שמאות אומנות ועתיקות פותח על ידי מומחה האמנות הוותיק יריב אגוזי במשך יותר מעשרים שנה בסיועם של מומחים מעולם האומנות, האספנות והעתיקות. הקורס של יריב אגוזי נחשב לקורס המוביל והמקצועי בישראל
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מה לומדים בקורס אספנות, עתיקות והערכת אמנות בהנחיית מומחה האמנות יריב אגוזי?
בקורס מרתק זה לומדים אודות תהליכי ההערכה של חפצי אספנות, תכשיטים, יצירות אמנות פלסטית ועתיקות מבחינה אמנותית, מסחרים וביטוחית. לומדים כיצד לזהות את מקור היצירה, את האמן או המעצב וכמובן את השיוך לתקופה או סגנון אמנותי מסויים, לומדים אודות האומנות הישראלית ושוק היצירות של אמנים ישראלים כיום, מה היא אומנות קלאסית ומה היא אומנות עכשווית או מודרנית, מה היא אומנות דקורטיבית על האספקטים השונים שלה כגון: כלי פורצלן וזכוכית עתיקים, פסלי שיש וברונזה, שעונים עתיקים, חפצי שנהב ואמייל, ריהוט עתיק, אריגים ויודאיקה ועוד, לומדים על ההיסטוריה של האומנות ונוגעים בתקופות חשובות בהתפתחות של אמנות דקורטיבית ועיצוב כגון סגנון הארט נובו, הארט דק ותקופת ההחייאות בסוף המאה ה-19, ולמדים אודות תכשיטים עתיקים, חפצי פולקלור יהודי עתיקים, אבני חן, כלי כסף עתיקים, אמנות עתיקה מהמזרח הרחוק ועוד.