הרצאה על סגנון הארט נובו - מרצה יריב אגוזי בקןרס ללימודי שמאות אמנות


 
 
 
 
 
 
הרצאה על סגנון הארט נובו - מרצה יריב אגוזי
בקןרס ללימודי שמאות אמנות והערכת עתיקות ותכשיטים עתיקים שיערך בשכונת טירת שלום בנס ציונה
בהרצאה זו נלמד על סגנון הארט נובו שנולד בשני מרכזים חשובים בצרפת (ננסי ופריס), על המאפיינים הסגנוניים החשובים דרך הצגת עיצוב הפנים של התקופה, האדריכלות, פרטי אומנות דקורטיבית שונים כגון: כלי פורצלן וזכוכית, כלי כסף ופסלים, ריהוט תקופתי, אריגים ושטיחים וכלה בכרזות, תכשיטים ועוד. נלמד על זיהוי העתקים וזיופים של פרטי ארט נובו ומעל לכל נלמד 'לדבר' את אחת השפות הסגנוניות החשובות ביותר באומנות דקורטיבית של המאה העשרים.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   אר נובו (בצרפתית: Art Nouveau, מילולית - האמנות החדשה) הוא זרם באמנות
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 אר נובו הוא זרם באמנות שהתפתח בצרפת בסוף המאה ה-19 והתפשט במהירות בכל רחבי אירופה ובארצות הברית ושגשג בהן עד 1920 בקירוב. הסגנון האמנותי הזה סובב סביב מוטיבים ואלמנטים מעולם החי והצומח, העריץ גוף אישה רזה וגבעולי, בעלת חזה קטן ומבט מצועף (מסומם) ושיער ארוך ו'נשפך'. האר-נובו אינו זרם באמנות פלסטית בלבד, אלא זרם שהשפיע בתחומי עיצוב הפנים, תכשיטנות, אדריכלות, עיצוב מוצר, עיצוב גרפי וכמובן על כל תחומי האמנות הדקורטיבית כגון: פורצלן, זכוכית, ריהוט, טקסטיל, ברונזה ועוד.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מקורות השראה של הסגנון:
"ארט-נובו" הוא סגנון עיצובי עיטורי (קישוטי) שבא לידי ביטוי הן בארכיטקטורה של התקופה והן בעיצוב במנעד רחב של תחומים. מקורות ההשראה של הסגנון נלקחו מאלמנטים אורגניים מהטבע כמו: נוצות טווס, אם הפנינה, אבנים, צמחייה, פרחים, ענפים ודמות האישה 'הנוזלת' ו'הנשפכת'- צורות זורמות ומפותלות המדמות את 'קו צליפת השוט' או מדמות עשן סיגריה מיתמר באוויר. בנוסף לכך, הושפעו האומנים והמעצבים באותה תקופה מצורות וצבעים מעולם החרקים ה'נחותים' כגון שפיריות, מרבי רגליים, חיפושיות, חלזונות, עופות - נוצות טווס, לטאות, עכבישים,שריונות צבים, קשקשי לטאות וכד'.
מקור השראה נוסף לזרם זה שהשפיעה בצורה ניכרת על עיצובים רבים מהתקופה היה הסגנון היפני שקידש מינימליזם עיצובי וחסר סימטריה עיצובית וקישוטית.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לחצו כאן למעבר לתקציר ומועד ההרצאה הקרובה