אספנות של קופות רושמות עתיקות מהמאה ה-19


 
 
 
 
 קופות רושמות עתיקות הנן מצרך נדיר במחוזותינו, ונדיר למצוא אחת למכירה, בגלריה אגוזי מכרנו במשך השנים אינספור קופות רושמות עתיקות, להלן צילומים של כמה מהן
 
 
 
 
 
 
 
 
 קופות רושמות עתיקות  Cash Registers –
 

בין אם הן עשויות מתכת מעוטרת או מעץ מעובד היטב – קופות רושמות נחשבות על ידי אספנים כ"יצירות אמנות".
 
בעלים של בר בארצות הברית, בדייטון, אוהיו, רשם יחד עם אחיו  פטנט על קופה רושמת. המטרה הייתה למנוע מן העובדים גישה למגירה בה היו מניחים את הכסף ללא ידיעת בעל הבית.למרות שהאחים פיתחו מספר סוגים שונים של קופות רושמות הרי שדגם אחד זכה להצלחה גדולה. דגם זה הורכב ממקשי מתכת אשר הראו את סכום המכירה. המכונות היו בעלות אפשרות לסכם סכום של מספר פריטים ופעמון צלצל כאשר סוכמה המכירה. עם תום המכירה היה צורך לפתוח את המגירה שבתחתית המכונה כדי לשים בה את הכסף.  יש סברה שהמחירים אשר אינם מסתכמים בסכום עגול כמו, לדוגמא, 1.99 $ מקורם במכונות אלה. העובד היה צריך לסיים את המכירה, מה שלווה בצלצול, כדי לפתוח את המגירה למתן עודף. בעל הבית היה שומע את הצלצול וידע שהעובד ביצע מכירה.
בשנת 1884 נרכש הפטנט של הקופות הרושמות על ידי ג'והן פטרסון אשר רשם את החברה בשם "National Cash Register Company" או NCR כפי שחברה זו מוכרת עד היום כיצרנית של קופות רושמות. כעבור מספר שנים החלו הקופות לפעול עם סרט נייר אשר עליו נרשמו המכירות והחל מ-1906 היו מכונות עם מנוע חשמלי.
 
ג'והן פטרסון השקיע הרבה בעיצוב הקופות הרושמות והפך אותן לאטרקטיביות ביותר. כבר ב-1920 מכרה חברת NCR יותר משני מיליון קופות רושמות. הקופות הרושמות העתיקות היו מעוטרות בעושר של פרטים והיו עשויות מפליז, ברונזה, ברונזה מושחרת, נחושת, ציפוי כסף, ציפוי זהב, ציפוי ניקל וכאלה שהיו עשויות מתכת מצופה באמאיל צבעוני וחרוט.
אספנים של קופות רושמות מחפשים את אלה שיוצרו על ידי NCR המוטבעות בעיטורים על גבי הברונזה או בעבודת מרקטרי המשובצת בעץ אלון. כל הקופות הרושמות של NCR מוחתמות במספר סידורי המאפשר לתארך אותן.
 
בצד NCR פעלו גם חברות אחרות אך רק מעט חברות אחרות המשיכו לייצר במאה ה-20.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 למעבר למלאי הקופות הרושמות הקיים בגלריה אגוזי כעת, לחצו על הקישור הבא:  קופות רושמות עתיקות הנמצאות כעת במלאי למכירה