דגם נף (Nef) גרמני עתיק מרשים וגדול בצורת ספינה, שיוצר במאה ה-19

מספר ברקוד#743008320

דגם נף (Nef) גרמני עתיק מרשים וגדול בצורת ספינה, שיוצר במאה ה-19, הפריט המרשים והייחודי הזה יוצר לציון נישואיו של אציל גרמני ידוע, הפריט עשוי פיוטר, על המפרש הראשון חרוט הכיתוב: 'christoph carl prinz von baden durlach 1711', ו-על המפרש השני: 'Marie Christine Felizitas grafin von Leiningen', התאריך מציין את נישואיו של כריסטופר אוף באדן-דורלאך (Christoph von Baden-Durlach) שהיה בנם של פרידריך השביעי, מרקיז באדן-דורלאך ושל אוגוסטה מריה מהולשטיין-גוטורפ בשנת 1711, אז נשא לאישה את מרי כריסטין פליסטאס בתו של הרוזן יוהאן קרל אוגוסט פון לינינגאן דגסבורג ושל אשתו הרוזנת יוהנה מגדלנה מבית הנאו-ליכטנברג (the daughter of Count Johann Karl August von Leiningen-Dagsburg and Countess Johanna Magdalena of Hanau-Lichtenberg), הפריט הוא בעצם סמובר שניתן למלא במשקה ובחזיתו ברז (ידית הברז תקועה ולא ניסינו לפתוח אותה בכח), הוא אינו חתום, ויש לו שני פגמים קטנים (חבל אחד שקצהו ניתק ממקום החיבור שלו ועוד קצה של דגל שגם ניתק ממקום החיבור שלו בקצהו האחד - בשני המקרים מדובר בהלחמה פשוטה), מעבר לכך הפריט שלם, גדול ומרשים מאד, רוחבו: 10 ס"מ, אורכו הכולל: 41 ס"מ, וגובהו הכולל: 56 ס"מ.
פריטים מסוג זה יוצרו בסוף המאה ה-19 ובתחילת המאה עשרים בעיקר בין השנים: 1895-1939, והם מתועדים בקטלוג 'Weygang catalogue' משנת 1937 שריכז דגמים מאותן שנים - ראו צילום מצורף מתוך הקטלוג ובו דגם כמעט זהה.
(* המילה נף היא מילה נרדפת למילה Carraca במקור מפורטוגזית, ובעברית: קאראק שפירושה, דגם ספינה פורטוגלי בעל שלושה או ארבעה תרנים. Nef היה קישוט ראוותני בצורת ספינה, מתקופת ימי הביניים והרנסנס. היה עשוי ממתכות יקרות, ותפקידו היה לקשט את השולחן. כשלא שימש כקישוט היה יכול להכיל מלח/תבלינים אחרים (שהיו מאוד יקרים דאז), סכו"ם, ואפילו מפיות. כבר בשנת 1239 היו רשומות של Nefs בצרפת, בהתחלה היו אלה בנויים רק מגוף של ספינה (שכנראה שימש גם כמיכל לשתייה), ועם הזמן זה הלך והשתכלל וכך גם עומס בפריטים. למשל במאה ה-14 ה Nefs כבר כללו תרנים, מפרשים והן דמויות, ובמאה ה-16 כבר היה ניתן למצוא Nef עם מנגנון מכני המפעיל דמויות נעות ומוסיקה. Nef היה עשוי בדרך כלל מכסף, או כסף מצופה זהב, או זהב, ולעיתים קרובות נוספו לו עיטורי אמייל ותכשיטים. לרוב גוף הספינה היה עשוי מקונכיית שייטנים (סוג של רכיכות). ולו גלגלים (המאפשרים לגלגל אותם מקצה אחד של השולחן לקצה השני), אך לרובם היו רגליים או כנים. ה-Nef היה מוצב מול האדם החשוב ביותר בשולחן כאות למעמדו - מתוך האגוזיפדיה).
** תודה מיוחדת לפרופ' דרור ורמן על עזרתו ועל מידע חשוב שסיפק לגבי פריט זה שעל כך נאמר "מכל מלמדי השכלתי".

תקופה: המאה ה-19 (1800-1900)
הערכה $7,000 - $8,000 * מחיר המכירה באדום כולל עמלת קונה ומע"מ נמכר ב: $4,401  (₪15,844)
Next Prev להגדלה לחץ על התמונה
תיבה בסגנון עתיק לאספני מקלטי רדיו ישנים לוט של 3 פריטים שונים פנס גינה דקורטיבי בדמות ינשוף, עשוי ברזל יצוק, סמני חלודה קלים (מצולם), ניתן לתל כלי אנגלי עתיק (ויקטוריאני) מהמאה ה-19, עשוי פפיאה מאשה - Papier-mache, משובץ קערת פיוטר דקורטיבית מעוטרת וחתומה צלחת פיוטר דקורטיבית לתלייה על הקי ארנק צרפתי עתיק לכסף קטן, מתוצרת: 'Brevete SGDG', חתום, עשוי בקליט דמוי שריון צב שלט אמייל גרמני זוג פסלים צרפתים עתיקים ויפים מהמאה ה-19, בדמותם של פטר פאול רובנס ו-רמברנדט קופסת בשמים צרפתית ישנה צילום קבוצתי מסקרן: "אסירי תל-מונד נגד אגד כפ"ס (מחוץ לגדר הבטחון)" פריט אמיתי - שובר לקורס פרונטאלי להערכת חפצי אמנות ועתיקות ללקוחה שקיבלה את המפתח ברונזה הזה בטעות עם הפריט שרכשה והתקשרה אלינו לעדכן נותרו מקומות אחרונים לקורס התמחות בעתיקות בהנחיית מומחה האמנות הוותיק יריב אגוזי סמינר מודרך בשווקי העתיקות ובמוזיאונים החשובים של לונדון וסביבותיה קנקן פיוטר גרמני עתיק מהמאה ה-18 (משנת 1790 בקירוב) ידית עץ בסיס (רגל) עתיק למנורה, עשוי פיוטר, על פי מודל Charles Perron (צרפתי, 1862-1934) תיבה סינית עתיקה לאספני בקבוקי בשם עתיקים - בקבוק בושם עתיק ויפה במיוחד, עשוי פורצלן מצוייר לוט של תוויות לבקבוקי בירה אוסף גדול של עשרות תצלומי נגטיב מסוג קולודיון (Collodion) על לוחות זכוכית תבליט עץ צרפתי עתיק כרזת פרסום ישנה - AIR FRANCE כרזת פרסום ישנה - TWA Jet Airways כרזת פרסום ישנה - AER Lingus מסגרת עתיקה צלחת פיוטר עתיקה, ככל הנראה גרמנית, מעוטרת במרכזה במגן בצורת צריח ונשר קישוט עתיק לתליה על הקיר כד חלב עתיק מהמאה ה-19