שעון קמין צרפתי מהמאה ה-18 מתוצרת: Lepaute Andre Jean ו- Pochon a Paris

מספר ברקוד#026829680

המלצת הכרוז, לאספנים ולמביני דבר - שעון קמין צרפתי עתיק ואיכותי מאד מהמאה ה-18, מתוצרת: 'Pochon a Paris', עשוי שיש פאריאן לבן וברונזה בפאטינה שחורה, חלקו מצופה בזהב (Ormolu / Dore bronze), בראש השעון דמות אלגורית לזהירות (Allegory of Prudence) שבטעות פעמים רבות מתוארת כמלכה קלאופטרה והנחש ולידה תמיס (אלת הצדק במיתולוגיה היוונית - או בשמה הנוסף יוסטיציה (או יוסטיטיה), אלת הצדק במיתולוגיה הרומית) על פי עיצוב של אנטואן פולה (Antoine Foullet, 1710-1775), לוח הספרות חתום על ידי יצרן המנגנון לפו אנדרה ז'אן (Lepaute Andre Jean, שען צרפתי חשוב שפעל בפריס בין השנים: 1720-1789), לא נבדק מצב עבודה, גובה כולל: 41 ס"מ, עומק מהחזית לקיר: 12 ס"מ, אורך החזית: 41 ס"מ.

* מצורפים להמחשה שני צילומי מסך של שעונים דומים שנמכרו בחו"ל לרבות הגרסה הקטנה רק עם דמותה של אלגוריה לזהירות שכמותה נמצאת באוסף מוזיאון הלובר בפריס - מצורף צילום שחור לבן מקטלוג הלובר.

** דגם זה של שעון מטוטלת עם "אלגוריה לזהירות" תוכנן ועוצב על ידי אנטואן פולה, וניתן למצוא את הציור (מתווה) לשעון הזה בספרו "ספר רישומי המטוטלת" (Book of pendulum drawings) משנת 1765 (כתב היד עדיין שמור בספריית ז'אק דוסט לאמנות וארכיאולוגיה בפריז Jacques Doucet Library of Art and Archeology in Paris). סוחרים ובתי מכירות פומביות רבים האמינו שדגם זה הוא ייצוג של המלכה קליאופטרה בשל נוכחותם של המראה והנחש אך זה לא נכון, זוהי אלגוריה לזהירות על פי פולה עצמו.

*** אנטואן פולה (Antoine Foullet, 1710-1775) התמחה בייצור מארזי שעון מסוגננים. הוא עבד כאבניסט (ebeniste - יצרן רהיטים המתמחה בציפוי רהיטים בשכבה של עץ אבוני ebony) עצמאי עד שהיה כמעט בן ארבעים, כאשר לבסוף נרשם בגילדה שלו כמאסטר אבניסט בשנת 1749. המלאי שנערך בשנת 1775 לאחר מותו, מלמד כי בית המלאכה שלו עדיין היה בייצור מלא בסוף חייו: היו שם שישה ספסלי עבודה מצוידים בכלים, כמו גם מלאי גדול של מארזי שעונים. המצאי מציין גם כמה ארגזים עשויים מברונזה. מכיוון שתקנות הגילדה המחמירות אסרו על ébénistes לעבוד בברונזה, נראה שפולה מכר סחורה מחוץ למקצוע שלו.
פולה ייצר יצירות כמעט אך ורק בסגנון הרוקוקו, למרות שהמלאי שלו מזכיר עבודות "a la Grec" (בטעם יווני), ובו פריטים עם דמויות מהמיתולוגיה היוונית והרומית, דמויות אלגוריות ועוד - מתוך האגוזיפדיה

תקופה: המאה ה-19 (1800-1900)
הערכה $8,000 - $10,000 מחיר כולל עמלה ומע"מ: $5,030  (₪18,360)
Next Prev להגדלה לחץ על התמונה
גרניטורה (Garniture) צרפתית עתיקה מהמאה ה-19 -Mortagne-au-Perche סט גארניטורה (Garniture) הכולל שעון קמין וזוג קנדלברות תואמות סט גארניטורה (Garniture) צרפתי עתיק ומרשים מהמאה ה-19, הכולל שעון וזוג קנדלברות לאספני וסוחרי שעונים עתיקים - זוג משקולות עתיקות לשעון אורלוגין שעון קמין צרפתי עתיק מהמאה ה-19, עשוי ברונזה בפטינה זהובה בדגם מלאכים שעון קמין צרפתי עתיק מעוטר בדמויות אלגוריות של אומנות הציור והארכיטקטורה סט (Garniture) צרפתי עתיק מסוף המאה ה-19