לימודי הערכת אמנות ועתיקות בבית הספר של גלריה אגוזי


 
  קורס הערכת אמנות, תכשיטים וחפצים עתיקים בהנחיית יריב אגוזי מגלריה אגוזי תל אביב
 
מידע כללי על בית הספר

ביה"ס של גלריה אגוזי (1983) הוא בית הספר המוביל בארץ בו ניתן ללמוד הערכה אומנותית וכספית של יצירות אומנות, תכשיטים עתיקים, ריהוט וחפצים עתיקים ועוד.
 
בבית ספר זה תוכלו ללמוד כיצד להעריך יצירות אמנות, חפצים עתיקים, פרטי אספנות ישנים, ועתיקות. החל מזיהוי האמן או היצרן, דרך זיהוי סגנונות אומנותיים רלבנטים, טכניקות ייצור ועיטור, חומרים, תמחור, מגמות בשוק העולמי ובמסחר המקוון כיום ועוד.
 
שיטת הלימוד האינטימית, בקבוצות קטנות ובהנחייה אישית צמודה של מנחה הקורס יריב אגוזי ומרצים אורחים, מאפשרת לחובבי אומנות ועתיקות, להרחיב את ידיעותיהם בתחום, בקלות וללא ידע מוקדם.
 
גלריה אגוזי הינה בית המכירות הפומביות הגדול בתל אביב המקיים בכל שבוע! מכירה פומבית גדולה,
מה שמאפשר לתלמידי בית הספר להחשף במהלך הקורס לאלפי חפצים עתיקים ויצירות אומנות ותכשיטים ובכך ליישם הלכה למעשה את החומר הנלמד במהלך הקורס באופן מעשי.
 
 
 
 
 
 
 
 
מה מקנה הקורס של גלריה אגוזי ?

הקורס בהנחיית יריב אגוזי מתמקד יותר בפן המעשי ופחות בפן האקדמי, ומושם דגש רב על לימוד טכניקות והקניית כלים שיאפשרו לתלמיד להתמודד למשל עם חיקויים והעתקים (בשוק רווי זיופים כמו היום) כמו גם הבנה טובה יותר של השוק המקומי והבינלאומי, דרכי השקעה ומסחר למי שמעוניין להשתלב במקצוע זה וכמובן כלים מעשיים לתמחור, זיהוי וקיטלוג למי שחפץ בהכשרה מקצועית לעבודה במוזיאון או בגלריה בעתיד.
 
 
התעודה של גלריה אגוזי מוכרת בחברות שמאים וסוכנויות ביטוח, במוזיאונים וגלריות ובמוסדות ציבור, והיא מפרטת את הידע המוקנה בו למשתתפים.
 
 
 
 
 
 
 
בין נושאי הלימוד בבית הספר שורשים:

אומנות ישראלית, שטיחים ואריגים עתיקים, כלי פורצלן וזכוכית עתיקים, ריהוט עתיק ושיחזור רהיטים עתיקים, אומנות איסלאמית ושנהב, מניאטורות ואומנות מהמזרח הרחוק, כלי כסף, יודאיקה ופרטי בצלאל, אספנות של חפצי פולקלור יהודי עתיקים, זיהוי סגנונות חשובים באומנות דקורטיבית ועוד...
 
 
מבנה ומשך הקורס

קורס הערכת אמנות ועתיקות מקיף 27 מפגשים, הכוללים סיורים והרצאות בהנחיית מומחה לכל תחום, הדגמות מתוך מחסני הגלריה ובית המכירות הפומביות ועוד. כמו כן, במהלך הקורס יוצאים הסטודנטים לגלריות, לסדנאות רפאות, למכירות פומביות, לשוק הפשפשים ביפו או בככר דיזינגוף  ועוד.
 
בשל האופי המודולרי של תוכנית הלימודים, תלמידים יכולים להשלים שיעורים שהפסידו בשל היעדרות כמו גם לשמוע אותן שוב על בסיס מקום פנוי.
 
 
 
 
 
 
 
משך הקורס

27 מפגשים חד שבועיים, בשעות הערב (18:00-21:00)
 
אפשרויות תעסוקה
 
הבוגרים של קורס הערכת אומנות ועתיקות יכולים להשתלב בסיום הקורס בחברות ביטוח ושמאות, לעבוד בגלריות, בחנויות לעתיקות וחנויות לתכשיטים ועוד. הם יכולים גם להשתלב בעבודה באחד מבתי המכירות הפומביות הרבים שקמו בישראל בשנים האחרונות, או לחילופין לעסוק בתחום באופן עצמאי במכירות בשווקי הפשפים, בדוכני שוק דיזינגוף או במכירות מקוונות בפלטפורמות כגון: איביי (אגב, מרבית העוסקים בתחום הינם בוגרים של קורסים בהנחיית יריב אגוזי).
 
 
 
 
המרצים המומחים בתחומם - אוצרים, בעלי גלריות, שמאים בכירים ואנשי אקדמיה, מקנים כלים מעשיים וידע המבוסס על עולם האמנות בו הם פועלים ביום יום. הדוגמאות המובאות לכיתת הלימוד מאפשרת ללומדים להיחשף, להכיר ולבדוק את יצירות האמנות מקרוב, להתבונן במאפיינים של כל יצירה, לבחון בכלים מקצועיים את החתימות, חותמות היצרנים השונים, אחוז הזהב בתכשיט, ניקיון היהלומים, חיבורי החלקים ברהיט וקשרי הצמר בשטיחים.
 

הלימודים מתקיימים בתל אביב, בקבוצות קטנות ואיכותיות, באווירה אמנותית ואינטימית
 
 
 
 
לימודי הערכת אמנות עתיקות שמאות אמנות 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לתיאום הרצאת התרשמות חינם בקורס הקרוב, פנו למנהלת בית הספר, הגב' אורית אולמן בטלפון: 03-5277282 שלוחה 3 
 
 
 
 
 
 
 
 קורס ללימודי הערכת אמנות ועתיקות מקנה ללומדים בו כלים מקצועיים להערכה אמנותית וכספית של יצירות אמנות, תכשיטים, עתיקות וחפצי ערך נוספים.
 
 
 
 
 
לימודי אספנות והערכת אמנות ועתיקות מקנים לסטודנטים כלים מקצועיים להערכה אמנותית וכספית של יצירות אמנות, תכשיטים, עתיקות ודברי ערך 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לימודי אספנות והערכת אמנות למידע נוסף לחצו על שורת הקישור הבאה:  קורס ללימודי הערכת אומנות ועתיקות בהנחיית יריב אגוזי
 
 
 
 
 
 
 
קורס אספנות והערכת אומנות מיועדים לאספני אמנות ולשוחרי אמנות, השואפים לדעת כיצד להעריך את מחירן של יצירות אמנות, וכן לכל העוסקים או מתעתדים לעסוק בתחומי השמאות והביטוח.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ביה"ס המוביל בישראל להערכה, אספנות ועיצוב באמנות ועתיקות למידע נוסף לחצו על הקישור הבא:  מידע נוסף על בית הספר לשמאות ולהערכת אומנות ועתיקות